48V HIBRIT TEKNOLOJILI PEUGEOT 408 VE 2008 TURKIYE`DE
48V HIBRIT TEKNOLOJILI PEUGEOT 408 VE 2008 TURKIYE`DE
KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
ELEKTRIKLI DONUSUMUNDE ONCU ROL OYNAYAN PEUGEOT’NUN C SEGMENTINDE SUV KODLARIYLA, TASARIMI VE YENILIKCI YAKLASIMIYLA DIKKAT CEKEN FASTBACK TASARIMLI YENI MODELI 408 VE HEM AVRUPA’NIN HEM DE TURKIYE’NIN B-SUV SEGMENTINDE EN FAZLA SATILAN MODELLER LISTESINDE UST SIRALARDA YER ALAN 2008 MODELLERI 48V HIBRIT TEKNOLOJISINE SAHIP EDCS6 MOTOR SECENEKLERI ILE YOLLARA CIKTI. HER IKI MODEL DE ALLURE VE GT DONANIM PAKETLERIYLE, 1.2 HYBRID 145HP MOTOR VE 6 ILERI VITESLI EDCS6 OTOMATIK SANZIMAN KOMBINASYONUNA SAHIPKEN, 408 1.2 HYBRID 145HP EDCS6 2.290.000 TL, 2008 1.2 HYBRID 145HP EDCS6 MODELI ISE 2.238.000 TL’DEN BASLAYAN FIYATLARLA SUNULUYOR. SURUS SIRASINDA SARJ OLAN BATARYASIYLA BU TEKNOLOJI, DUSUK MOTOR DEVIRLERINDE EKSTRA TORK SAGLIYOR VE YAKIT TUKETIMINI AZALTIYOR. BOYLECE HIBRIT SISTEMLE DONATILAN MODELLER, SEHIR ICI SURUSLERINDE, SURUS SURESININ BIR BOLUMUNU 0 EMISYONLU ELEKTRIK MODUNDA GECIREBILIYOR.
DUNYANIN EN KOKLU OTOMOBIL MARKALARINDAN BIRI OLAN PEUGEOT, YENI YILA GIRMEDEN URUN GAMINDA SUNDUGU MOTOR SECENEKLERINI CESITLENDIRMEYE DEVAM EDIYOR. BU KAPSAMDA PEUGEOT, SUV KODLU DINAMIK SILUETI VE KUSURSUZ FASTBACK TASARIMIYLA ONE CIKAN 408 VE B-SUV SEGMENTINDE EN COK TERCIH EDILEN MODELLERDEN BIRI OLAN 2008’IN HIBRIT MOTORLU VERSIYONLARINI SATISA SUNDU. YENI PEUGEOT 2008 1.2 HYBRID 145HP EDCS6 ALLURE VE GT DONANIM SEVIYELERI ILE 2.238.000 TL’DEN, YENI 408 1.2 HYBRID 145HP EDCS6 ISE ALLURE VE GT DONANIM SECENEKLERI ILE 2.290 BIN TL’DEN BASLAYAN FIYATLA TUKETICILERLE BULUSUYOR.
STELLANTIS TARAFINDAN TASARLANAN VE YAKIN DONEMDE PEK COK MODELDE KULLANILMAYA BASLANAN YENI HIBRIT SISTEMI DE ICEREN YENI ELEKTRIKLI COZUMLER 408 VE 2008 MODELLERINDE DE KULLANILIYOR. PEUGEOT 48V HYBRID SISTEMI, YENI NESIL 145 HP PURETECH BENZINLI MOTOR, BIR ELEKTROMOTOR VE YENI 6 ILERI YAG SOGUTMALI CIFT KAVRAMALI ELEKTRIKLI BIR SANZIMANDAN OLUSUYOR. SURUS SIRASINDA SARJ OLAN BATARYASIYLA BU TEKNOLOJI, DUSUK MOTOR DEVIRLERINDE EKSTRA TORK SAGLIYOR VE YAKIT TUKETIMINI AZALTIYOR (408’DE 115 GR CO2/KM’DEN ITIBAREN VE 2008’DE 113-114 GR CO2/KM’DEN ITIBAREN). BOYLECE HIBRIT SISTEMLE DONATILAN MODELLER, SEHIR ICI SURUSLERINDE, SURUS SURESININ BIR BOLUMUNU 0 EMISYONLU ELEKTRIK MODUNDA GECIREBILIYOR.
KOLAY VE CEVRE DOSTU KULLANIM
YENILIKCI TEKNOLOJIDE SURUCU, PEUGEOT I-COCKPIT® GOSTERGE PANELI UZERINDEN SURUS SIRASINDA ENERJI GECISLERINI (SARJ, EKO, GUC) GOREBILIYOR. GUNLUK SURUSTE, ICTEN YANMALI VE ELEKTROMOTORLAR, ENERJI TUKETIMINI OPTIMIZE ETMEK ICIN BIRLIKTE VEYA AYRI AYRI CALISIYOR. ANLIK HIZLANMA SIRASINDA ELEKTROMOTOR, DUSUK DEVIRLERDE BENZINLI MOTORA EK TORK SAGLIYOR. YAVASLAMA SIRASINDA BENZINLI MOTOR STOP EDIYOR VE ELEKTROMOTOR, 48V BATARYAYI SARJ ETMEK ICIN BIR JENERATOR OLARAK CALISIYOR. ARAC, SEHIR ICINDEKI KISA MESAFELERDE VE MANEVRA YAPARKEN SADECE %100 ELEKTRIKLI MOTOR ILE HAREKET EDEBILIYOR.
SOMUT FAYDALAR
HIBRIT SISTEM ILE DAHA DUSUK YAKIT TUKETIMI SUNULURKEN, BENZER OZELLIKLERE SAHIP, ELEKTRIKLI OLMAYAN BIR BENZINLI MOTORLA KARSILASTIRILDIGINDA, YAKLASIK 1.0 LT/100 KM’YE VARAN (WLTP BIRLESIK TUKETIM) ORTALAMA YAKIT TASARRUFU SAGLIYOR. HIBRIT SISTEM, BATARYANIN SARJI UYGUN OLDUGUNDA TAMAMEN ELEKTRIKLI SURUSU, MANEVRA YAPMAYI (ORNEGIN PARK ETME) VE DUSUK HIZDA ILERLEMEYI MUMKUN KILIYOR. HIBRIT TEKNOLOJISI ILE SEHIR ICI SURUSLERINDE SURUS SURESININ BIR BOLUMUNDE 0 EMISYON VE %100 ELEKTRIKLI SURUS IMKANI SAGLIYOR. DAHA YUKSEK HIZLARDA (145 KM/S’YE KADAR), SURUCU SABIT BIR HIZDA AYAGINI GAZ PEDALINDAN CEKTIGINDE VEYA YAVASLARKEN ICTEN YANMALI MOTOR STOP EDIYOR. SURUCUNUN DUSUK DEVIRLERDEKI HIZLANMASINDA, ELEKTROMOTOR, TURBONUN TEPKI SURESINI TELAFI EDEN EK BIR TORK SAGLIYOR. BU, VITES KUCULTMENIN DE ONUNE GECIYOR VE DAHA FAZLA SURUS KONFORU ILE DINAMIZM SAGLIYOR.
48V HIBRIT TEKNOLOJISI ANA BILESENLERI
PEUGEOT 408 VE 2008’IN YENI MOTORUNU OLUSTURAN TUM PARCALAR, SURUCU KOLTUGUNUN ALTINDA BULUNAN 48V BATARYAYA EK OLARAK KAPUTUN ALTINDA YER ALIYOR.
1.2 LITRE PURETECH BENZINLI MOTOR
ELEKTRIKLI DONUSUMU ICIN OPTIMIZE EDILEN YENI NESIL HIBRIT 1.2 LITRELIK PURETECH BENZINLI MOTORUN TEKNIK OZELLIKLERI:
• 1199 CC’LIK 3 SILINDIRLI
• 5500 D/D’DE 136 HP (100 KW) GUC
• 1750 D/D’DE 230 NM TORK
• GELISMIS MOTOR PERFORMANSI ICIN DEGISKEN GEOMETRILI TURBO BESLEMESI
• DUSUK BAKIM MALIYETLERI ICIN EKSANTRIK ZINCIRI
• DAHA IYI TERMAL YANMA VERIMLILIGI ICIN MILLER CEVRIM DONGUSU
• EURO 6.E STANDARDI
E-DCS6 CIFT KAVRAMALI SANZIMAN
PEUGEOT 48V HYBRID MOTOR ICIN OZEL OLARAK TASARLANAN, YENI ELEKTRIKLI 6 ILERI, YAG SOGUTMALI CIFT KAVRAMALI SANZIMANI ICERIYOR. SANZIMAN AYNI ZAMANDA ELEKTROMOTORU, INVERTORU VE SURUS PERFORMANSINI IYILESTIRMEK UZERE OTOMOBILIN GUC VE TUKETIMINI OPTIMIZE EDEN ELEKTRONIK KUMANDA UNITESINI DE BARINDIRIYOR.
E-MOTOR
SANZIMANA ENTEGRE, SABIT MIKNATISLI SENKRON ELEKTROMOTOR, 21 KW (28 HP) MAKSIMUM GUC VE 55 NM MAKSIMUM TORK SUNUYOR. DUSUK TORK GEREKSINIMLERINDE ARACIN TAMAMEN ELEKTRIKLE ILERLEMESINI SAGLIYOR VE ICTEN YANMALI MOTORUN TUKETIMINI AZALTMAYA YARDIMCI OLUYOR. MOTOR, YAVASLAMA ANINDA, HIBRIT SISTEMIN 48V BATARYASINI SARJ ETMEK ICIN BIR JENERATOR GOREVI GORUYOR. AYNI ZAMANDA, KAYISLI MARS YARDIMIYLA ICTEN YANMALI MOTOR ICIN CALISTIRIYOR.
KAYISLI MARS
48V ILE CALISAN BU MARS, ICTEN YANMALI MOTORUN KAYIS ILE YENIDEN CALISTIRILMASINI SAGLIYOR. BU SAYEDE HIZLI VE YUMUSAK BIR MARS SAGLANIYOR.
48V HIBRIT BATARYA
48V LITYUM-IYON BATARYA, 898 WSA BRUT KAPASITEYE VE 432 WSA KULLANILABILIR KAPASITEYE SAHIP. ARAC OMRU BOYUNCA AYNI PERFORMANS SEVIYESINI KORUMAK ICIN TASARLANAN BATARYALAR, 8 YIL/160.000 KM GARANTI ILE SUNULUYOR. 48V BATARYA, SOL ON KOLTUGUN ALTINDA YER ALIYOR. BU KURULUM, ARKA KOLTUK KURULUMUNA GORE BIRCOK AVANTAJ SAGLIYOR:
• KABIN ICINDE DAHA FAZLA ALAN,
• BAGAJDA DAHA FAZLA HACIM,
• KABLOLARIN UZUNLUGUNA BAGLI ENERJI KAYIPLARI OPTIMIZE EDILIYOR,
• DENGELI AGIRLIK DAGILIMI (ARACIN MERKEZINDEKI BATARYA) SAYESINDE USTUN SURUS KEYFI SUNULUYOR.
IKI FARKLI ELEKTRIK TESISATI
PEUGEOT 408 VE 2008 IKI FARKLI ELEKTRIK TESISATINI BUNYESINDE BARINDIRIYOR. ARAC DONANIMLARINI BESLEMEK ICIN DUSUK VOLTAJLI 12V TESISAT VE HIBRIT SISTEMI BESLEMEK ICIN YUKSEK VOLTAJLI 48V TESISAT KULLANILIYOR. ELEKTRIK SADECE 48V E-MOTOR TARAFINDAN URETILIYOR. URETILEN ELEKTRIGI ARACIN 12V TESISATINA AKTARMAK ICIN BIR DC VOLTAJ DONUSTURUCU DEVREYE GIRIYOR.
OZEL DONANIM
MEVCUT ALLURE VE DONANIMLARIYLA AYNI EKIPMANI KAPSAYAN, YENI HIBRIT MOTORLA DONATILAN PEUGEOT 408 VE 2008’DE BUNLARA EK OLARAK DIJITAL GOSTERGE PANELINDE OZEL BIR KADRANA YER VERILIYOR. DIJITAL GOSTERGE, TAMAMEN ELEKTRIKLI SURUSU (MAVI HIZ GOSTERGESI), SISTEMDEKI ENERJI AKISINI, BATARYA SARJ SEVIYESINI, SAGDA YER ALAN KADRAN UZERINDEN ENERJI GECISLERINI (SARJ, EKO, GUC) VE ELEKTRIK MOTORUYLA KAT EDILEN MESAFENIN YUZDESINI HER AN VEYA YOLCULUGUN SONUNDA GOSTERIYOR. BU MODELLER AYRICA, ARACIN YAKLASTIGINI, YAYA VE BISIKLETLILERE HISSETTIRMEK ICIN 30 KM/S HIZA KADAR DISARIDA SES CIKARAN BIR AVAS (AKUSTIK ARAC UYARI SISTEMI) ILE BIRLIKTE SUNULUYOR.
PEUGEOT HAKKINDA
PEUGEOT, BUYUK BULUSLARI VE SAYISIZ BASARILARIYLA, YARATICI VE DUNYANIN ONDE GELEN MARKASI. MUSTERILERINE BASTAN SONA `GOZ ALICI` BIR DENEYIM VADEDIYOR MUKEMMELLIK, GOZ ALICILIK VE DUYGULARA HITAP ETME DEGERLERINI ESAS ALIYOR. 140`IN UZERINDE ULKEDE FAALIYET GOSTEREN PEUGEOT, 2024 YILINDA DUNYA GENELINDE YAKLASIK 1.1 MILYON ARAC SATISI GERCEKLESTIRDI. 2025 YILI ITIBARIYLA HEM BINEK HEM DE HAFIF TICARI ARAC OLMAK UZERE TUM URUN GRUPLARINDA ELEKTRIKLI MOTOR SECENEGI SUNAN PEUGEOT, E-LION PROJESI ILE 2038 YILINDA SIFIR KARBON HEDEFINE ULASMAYA YONELIK 360 DERECELIK BIR YAKLASIM SUNUYOR. PEUGEOT 9X8 HYBRID HYPERCAR, MARKANIN MOTOR SPORLARINA OLAN TUTKUSUNU GOSTERIYOR VE LE MANS 24 SAAT DAHIL DUNYA DAYANIKLILIK SAMPIYONASI`NDA (WEC) YARISIYOR.