AVM METREKARE VERIMLILIK ENDEKSI, AGUSTOS 2025 DONEMINDE, BIR ONCEKI YILIN AYNI AYINA GORE NOMINAL OLARAK %33,8 ARTT
AVM METREKARE VERIMLILIK ENDEKSI, AGUSTOS 2025 DONEMINDE, BIR ONCEKI YILIN AYNI AYINA GORE NOMINAL OLARAK %33,8 ARTTI
KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
AVM METREKARE VERIMLILIK ENDEKSI, AGUSTOS 2025 DONEMINDE, BIR ONCEKI YILIN AYNI AYINA GORE NOMINAL OLARAK YUZDE 33,8 ARTTI
ALISVERIS MERKEZLERI VE YATIRIMCILARI DERNEGI (AYD) ILE AKADEMETRE RESEARCH TARAFINDAN ORTAKLASA OLUSTURULAN AVM ENDEKSI’NIN AGUSTOS AYI SONUCLARI ACIKLANDI. HER AY DUZENLI OLARAK YAYINLANAN VERILERE GORE CIRO ENDEKSI, AGUSTOS 2025 DONEMINDE, BIR ONCEKI YILIN AYNI AYI ILE KARSILASTIRILDIGINDA VE ENFLASYONDAN ARINDIRILMAMIS OLARAK INCELENDIGINDE YUZDE 33,8 ORANINDA ARTARAK 4388 PUANA YUKSELDI. AGUSTOS 2025 ICIN ACIKLANAN YILLIK ENFLASYON ORANININ YUZDE 32,95 OLDUGU DUSUNULDUGUNDE, METREKARE VERIMLILIK ENDEKSINDEKI ARTISIN ENFLASYONUN USTUNDE OLDUGU GORULMEKTEDIR.
KONUYA ILISKIN BIR DEGERLENDIRME YAPAN EKONOMIST FATIH KERESTECI: “AVM CIRO ENDEKSI 2025 YILI AGUSTOS AYINDA, GECEN YILIN AYNI DONEMINE GORE NOMINAL OLARAK %33,8 BUYUDU. TUFE ENFLASYONU ILE ARINDIRILDIGINDA UFAK ORANDA DA OLSA REEL BUYUME KAYDEDILDI. AYLAR ARASI KARSILASTIRMA YAPMAK MEVSIMSELLIKTEN DOLAYI PEK DOGRU OLMASA DA TEMMUZ AYINA GORE BELIRGIN ORANDA BIR IVMELENME VAR. KATEGORI BAZINDA BAKINCA CIDDI AYRISMALAR DIKKAT CEKIYOR KI SON AYLARDA BU DURUMLA SIKLIKLA KARSILASIYORUZ. SOYLE KI, YILLIK DEGISIM ORANLARINA GORE GIYIM %36,2 BUYUME ILE ILK SIRADA YER ALIYOR VE REEL OLARAK DA POZITIF BIR BUYUMEYE ISARET EDIYOR. YIYECEK-ICECEK GRUBUNDA DA %33,5 ORANINDA BUYUME ILE BENZER BIR PERFORMANS DIKKAT CEKIYOR. SON DONEMDE HEP OLDUGU UZERE AYAKKABI GRUBU SON SIRADA YER ALIRKEN YILLIK NOMINAL BUYUME HIZI %7,5’TE KALMIS. BU KATEGORIDE YAPISAL BIR PROBLEM OLDUGUNU GECEN AY DA DILE GETIRMISTIK. HIPERMARKET VE DIGER HARCAMA KATEGORILERINDE IKI AYDIR REEL DARALMA YASANIYOR. BIZ CUZDANIN KUCULDUGUNU DUSUNUYORUZ. HELE KI, FIYATLARI GORECELI OLARAK DAHA FAZLA ARTAN SEYAHAT VE EGITIM HARCAMALARININ YOGUNLASTIGI BIR DONEMDE DIGER HARCAMALARA AYRILMASI MUHTEMEL KALEMLERDE CUZDAN PAYININ HATIRI SAYILIR BIR SEKILDE DARALDIGI KANAATINDEYIZ. ASLINDA BU DURUM DEZENFLASYONIST POLITIKALARIN UYGULANDIGI GUNUMUZDE OTORITE TARAFINDAN OLUMLU OLARAK DA KARSILANABILIR. TCMB’NIN SON PARA POLITIKASI KURULU TOPLANTISI KARAR METNINDE BELIRTTIGI UZERE TALEP KOSULLARI DEZENFLASYONIST DUZEYDE. ANCAK, BU TABLONUN PERAKENDECI CEPHESINDE PEK DE MUTLULUK YARATMAYACAGI ASIKÂR. BU TABLONUN BIRKAC AY DAHA DEVAM ETMESI OLASI… OTE YANDAN, AVM ZIYARETCI SAYISI GECEN YIL ILE AYNI SEVIYEDE KALIRKEN BIR ONCEKI AYA ORANLA %2,2 ARTIS KAYDETMIS.” DEDI.
(SEKTORE AIT CIRO ENDEKSI, ANADOLU VE ISTANBUL`UN GLA BUYUKLUKLERI AGIRLIKLANDIRARAK HESAPLANMISTIR.)
AGUSTOS 2025 DONEMINDE METREKARE VERIMLILIK ENDEKSI, TEMMUZ 2025 DONEMI ILE KARSILASTIRILDIGINDA VE ENFLASYONDAN ARINDIRILMADAN INCELENDIGINDE YUZDE 6,3 ORANINDA ARTIS GOSTEREREK 4388 PUANA YUKSELMISTIR.
AVM’LERDE KIRALANABILIR METREKARE ALANI BASINA DUSEN CIRO AGUSTOS AYINDA ISTANBUL’DA 18.714 TL, ANADOLU’DA 15.404 TL OLARAK GERCEKLESMISTIR. TURKIYE GENELI METREKARE VERIMLILIGI ISE 16.728 TL OLARAK GERCEKLESMISTIR.
KATEGORI BAZINDA CIRO ENDEKSI
METREKARE VERIMLILIGINDE EN YUKSEK ARTIS GIYIM KATEGORISINDE…
AGUSTOS AYINDA, KATEGORILER BAZINDA M2 VERIMLILIGINDE EN YUKSEK ARTIS GIYIM KATEGORISINDE YASANDI. GIYIM KATEGORISI M2 VERIMLILIGI GECTIGIMIZ YILIN AYNI DONEMINE GORE ENFLASYONDAN ARINDIRILMADAN YUZDE 36,2 ORANINDA BIR ARTIS KAYDETTI.
GECTIGIMIZ YILIN AGUSTOS AYI ILE KARSILASTIRILDIGINDA AVM’LERDEKI YIYECEK ICECEK KATEGORISINDE YUZDE 33,5, TEKNOLOJI KATEGORISINDE YUZDE 31,4, HIPERMARKET KATEGORISINDE YUZDE 24,7, DIGER KATEGORISINDE YUZDE 24,4 VE AYAKKABI KATEGORISINDE YUZDE 7,5’LIK BIR ARTIS YASANDIGI GORULMEKTEDIR.
(*DIGER KATEGORISI YAPI MARKET, MOBILYA, EV TEKSTILI, HEDIYELIK ESYA, OYUNCAK, SINEMA, KISISEL BAKIM VE KOZMETIK, KUYUM, HOBY, PETSHOP, TERZI VE AYAKKABI TAMIR SERVISLERI, DOVIZ BUROSU, KURU TEMIZLEME, ECZANE GIBI MAGAZALARDAN OLUSMAKTADIR.)
AGUSTOS 2025 DONEMINDE KATEGORILER BAZINDA METREKARE VERIMLILIK ENDEKSI, TEMMUZ 2025 DONEMI ILE KARSILASTIRILDIGINDA VE ENFLASYONDAN ARINDIRILMADAN INCELENDIGINDE HIPERMARKET KATEGORISINDE YUZDE 6,7, YIYECEK ICECEK KATEGORISINDE YUZDE 6,6, DIGER KATEGORISINDE YUZDE 6,3, AYAKKABI KATEGORISINDE 6,1, GIYIM KATEGORISINDE YUZDE 1,7 VE TEKNOLOJI KATEGORISINDE YUZDE 1,3’LUK ARTIS YASANDIGI GORULMEKTEDIR.
(*DIGER KATEGORISI YAPI MARKET, MOBILYA, EV TEKSTILI, HEDIYELIK ESYA, OYUNCAK, SINEMA, KISISEL BAKIM VE KOZMETIK, KUYUM, HOBY, PETSHOP, TERZI VE AYAKKABI TAMIR SERVISLERI, DOVIZ BUROSU, KURU TEMIZLEME, ECZANE GIBI MAGAZALARDAN OLUSMAKTADIR.)
ZIYARET SAYISI ENDEKSI
AGUSTOS 2025 VERILERI BIR ONCEKI YILIN AYNI AYI ILE KARSILASTIRILDIGINDA ZIYARET SAYISI ENDEKSINDE DEGISIM GORULMEMISTIR.
AGUSTOS 2025 DONEMINDE ZIYARET SAYISI ENDEKSI BIR ONCEKI AY TEMMUZ 2025 ILE KARSILASTIRILDIGINDA YUZDE 2 ORANINDA BIR ARTIS OLDUGU GOZLEMLENDI.