BRAND WEEK ISTANBUL 2025 GORKEMLI BIR BASLANGIC YAPTI
BRAND WEEK ISTANBUL 2025 GORKEMLI BIR BASLANGIC YAPTI
KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
BRAND NEW WORLD` TEMASIYLA GELECEGIN KODLARINI COZMEK ICIN BIR ARAYA GELEN DUNYA CAPINDAKI DUSUNURLER, YARATICI ENDUSTRI LIDERLERI, FILOZOFLAR ZIRVENIN ILK GUNUNE DAMGA VURDU. SAHNE; FELSEFI DERINLIK, ILHAM VE GELECEGI SEKILLENDIREN BASARI FORMULLERININ BULUSMA NOKTASI OLDU.
KENDI ALANLARINDA CIGIR ACAN SEKTOR ONCULERI VE YARATICI DEHALAR, ZIRVEYE GIDEN YOLUN STRATEJILERINI PAYLASTI. BASARI HIKAYELERININ PERDE ARKASINI ARALAYAN LIDERLER; AZIM, STRATEJIK DISIPLIN VE VIZYONUN, BIR FIKRI NASIL KURESEL BIR BASARIYA DONUSTURDUGUNUN ALTINI CIZDI.
ILK GUN, YARININ DUNYASINI TASARLAMAK ICIN GEREKEN ILHAMI VE SOMUT BASARI STRATEJILERINI BIR ARAYA GETIRDI.
REKLAMCI ANDREY TYUKAVKIN, `KRONIK YARATICI BOZUKLUK: NOROLOJIK BIR DURUM OLARAK HAYAL GUCU` BASLIKLI OTURUMUNDA, YARATICI INSANLARIN BEYNININ GERCEKTEN FARKLI CALISIP CALISMADIGI SORUSUNA YANIT ARADI. KENDI `TUHAF` COCUKLUK DENEYIMINDEN YOLA CIKAN TYUKAVKIN, BEYNIN KISA YOLLARI TERCIH EDEN TEMBEL DOGASINA KARSI GELMENIN YARATICILIGIN OZU OLDUGUNU VURGULADI. NOROLOJIK VAKALARDAN ORNEKLERLE, `SAPAK` DUSUNMENIN, YANI KESTIRME YOLDAN SAPMANIN, BUYUK FIKIRLERIN DOGDUGU ALAN OLDUGUNU BELIRTTI. `YARATICILIK, BEYNIN KOLAY YOLU SECMESINE IZIN VERMEMEKTE ISRAR ETMEKTIR,` DIYEN TYUKAVKIN, `CILGIN` YA DA `TUHAF` OLARAK NITELENDIRILEN FIKIRLERIN ASLINDA YARATICI ZEKÂNIN EN DOGAL CIKTISI OLDUGUNU SOYLEDI.
TURKIYE MILLI OLIMPIYAT KOMITESI BASKANI AHMET GULUM, MILLI SPORCULARIMIZ BUSE NAZ CAKIROGLU VE FERHAT ARICAN`IN YEKTA KOPAN MODERATORLUGUNDE GERCEKLESTIRDIGI `ISTANBUL VE OLIMPIYATLAR: BIR SEHRIN VIZYONU VE BIR SAMPIYONUN HIKÂYESI` OTURUMU, SPORUN EKONOMIK VE KULTUREL GUCUNU MERKEZE ALDI. GULUM, 2,6 TRILYON DOLARLIK KURESEL SPOR ENDUSTRISININ ARTIK MODA, MEDYA, TURIZM VE MARKALASMA ILE IC ICE GECTIGINI VURGULADI. TURKIYE`NIN SPOR ILETISIMI YATIRIMLARINDA HÂLÂ GELISME POTANSIYELI OLDUGUNU BELIRTEREK, ISTANBUL`DA GERCEKLESECEK 2027 AVRUPA OYUNLARI VE 2036 OLIMPIYAT ADAYLIGININ ULKE ICIN STRATEJIK BIR FIRSAT OLDUGUNU SOYLEDI. SPORCULAR ISE OLIMPIYAT HAZIRLIKLARINI, ZIHINSEL DAYANIKLILIGI VE GENC NESILLERE ILHAM OLMANIN DEGERINI ANLATTI.
EKONOMI ALANINDA ISE PROF. DR. HAKAN KARA, `TURKIYE GUNDEMI: EKONOMIDE KURESEL DALGALAR VE YEREL GERCEKLER` OTURUMUNDA, 2026`YA YAKLASIRKEN KURESEL VE YEREL EKONOMININ GIDISATINI DEGERLENDIRDI. TURKIYE`NIN YONETILEN KUR POLITIKASIYLA GECICI BIR DENGE YAKALADIGINI, ANCAK BUNUN UZUN VADEDE SURDURULEBILIR OLMADIGINI VURGULADI. ENERJI FIYATLARINDAKI DUSUSUN `PIYANGO ETKISI` YARATTIGINI BELIRTEN KARA, 2025 SONUNDA ENFLASYONUN %30-33 BANDINDA KALACAGINI ONGORDU. TURKIYE`NIN KURESEL DALGALANMALAR ARASINDA `ORTALAMANIN ALTINDA KAYBEDENLERDEN BIRI` OLABILECEGINI SOYLEYEREK, RASYONEL POLITIKALARA BAGLI KALMANIN KRITIK ONEMINE DIKKAT CEKTI.
DR. PINAR BALCI, `YENI DUNYANIN YENI PANDEMISI: BRAIN ROT` BASLIKLI SUNUMUNDA, DIJITAL CAGIN GORUNMEZ SALGININI ANLATTI. SUREKLI BILDIRIM, ICERIK VE EKRAN MARUZIYETININ INSAN BEYNINI YORDUGUNU, ODAKLANMA, DERINLESME VE DINLENME KAPASITESINI AZALTTIGINI BELIRTTI. SOSYAL MEDYANIN KALABALIKLAR ICINDE YALNIZLASMAYI TETIKLEDIGINI SOYLEYEN BALCI, DOPAMIN DENGESININ BOZULMASININ MOTIVASYON KAYBI VE KILO ARTISIYLA DOGRUDAN ILISKILI OLDUGUNU AKTARDI. COZUM OLARAK DIJITAL DETOKS, GERCEK SOSYAL ETKILESIMLER VE KALITELI UYKU RUTINLERINI ONERDI: `HICBIR DIJITAL UYARI, GERCEK BIR KAHKAHANIN YERINI TUTAMAZ.`
FILOZOF WILHELM SCHMID, `YASAM SANATI: MODERN ZAMANLARDA NASIL YASANIR` BASLIKLI ETKILEYICI KONUSMASINDA, MODERN INSANIN OZGURLESME ARAYISININ BERABERINDE GETIRDIGI YONSUZLUK VE BOSLUK DUYGUSUNA DEGINDI. SCHMID, ANLAMLI BIR YASAM ICIN YEDI TEMEL ILKE SUNDU: ILISKILERI GUCLENDIRMEK, DENEYIMLERI KABULLENMEK, AMAC BELIRLEMEK, DEGERLERI YASATMAK, ALISKANLIKLARI YONETMEK, ACIYI HAYATIN PARCASI OLARAK GORMEK VE GUZELLIGI ARAMAK. `MUTLULUK DEGIL, DOYUM ONEMLIDIR,` DIYEREK YASAMIN CELISKILERI ICINDE ANLAM BULMANIN ASIL SANAT OLDUGUNU IFADE ETTI.
`SAGLIKTA YAPAY ZEKÂNIN DONUSTURUCU ETKISI: NEW BORN` OTURUMUNDA ZEHRA ONEY VE CICEK CIZMECI, KISISELLESTIRILMIS SAGLIK CAGINI ANLATTI. ARTIK `HERKESE UYAN TEK BEDEN` ANLAYISININ SONA ERDIGINI VURGULAYAN KONUSMACILAR, DNA TEMELLI, VERI ODAKLI VE BIREYIN KENDI SAGLIGININ MIMARI OLDUGU BIR DONEME GIRILDIGINI BELIRTTI. `SUPER SAGLIK ZEKÂSI` KAVRAMIYLA, TEKNOLOJININ INSANI MERKEZE ALARAK SAGLIK HIZMETLERINI DEMOKRATIKLESTIRDIGINI PAYLASTILAR.
DAVID TILTMAN, `KAOSA KARSI TUTARLILIK: STRATEJI, EYLEM, ETKI` BASLIKLI SUNUMUNDA, DIJITAL CAGIN ICERIK BOMBARDIMANI ALTINDA MARKALARIN TUTARLILIGI NASIL KORUYABILECEGINI ANLATTI. KISA OMURLU KAMPANYALAR YERINE UZUN VADELI `YARATICI PLATFORMLAR` OLUSTURMANIN ONEMINE DEGINEREK, DESPERADOS VE DUOLINGO ORNEKLERIYLE `GIZLI TEKRAR` STRATEJISININ MARKALARA SURDURULEBILIR ETKI SAGLADIGINI GOSTERDI.
INSTITUTE FOR GROWTH ICERIK DIREKTORU MARIANA PENEVA, `YAPAY ZEKA CAGINDA INSAN ODAKLI BUYUME` BASLIKLI KONUSMASINDA, YAPAY ZEKÂYI ARTIK BIR RISK DEGIL BUYUME FIRSATI OLARAK GOREN MARKALARIN `INSAN MERKEZLI` BAKIS ACISIYLA ONE CIKACAGINI BELIRTTI. L`ORÉAL, AUDIBLE VE SUNCORP ORNEKLERIYLE, SIRKETLERIN YALNIZCA MUSTERI DEGIL, CALISAN, TOPLULUK VE YATIRIMCI DEGERINI ARTIRARAK UZUN VADELI BASARI YAKALAYABILECEGINI VURGULADI.
DEEPER KURUCU ORTAKLARI IHSAN OZCITAK VE VIKTOR KUZU, `AI AGENT TEKNOLOJISIYLE YASAYAN TURKIYE`YI MODELLEMEK` OTURUMUNDA, INSAN DAVRANISLARININ AG BILIMI VE VERI BILIMIYLE NASIL MODELLENEBILECEGINI ANLATTI. 130 BINDEN FAZLA KISIYLE YURUTULEN CALISMALAR SONUCU 160 FARKLI DAVRANISSAL SEGMENT TANIMLADIKLARINI PAYLASAN KONUSMACILAR, BU VERILERIN `DEEPER ALIVE` PLATFORMUNDA YASAYAN PERSONALARA DONUSTURULEREK TURKIYE`NIN SOSYAL DINAMIKLERINI GERCEK ZAMANLI MODELLEMEYE OLANAK SAGLADIGINI ACIKLADILAR.
OXFORD UNIVERSITESI`NDEN PROF. ANDREW STEPHEN, `VICDAN MI CUZDAN MI? KAPSAYICI PAZARLAMANIN FINANSAL ETKISI KANITLANDI!` BASLIKLI SUNUMUNDA, DORT YIL SUREN KURESEL ARASTIRMA SONUCLARINI PAYLASTI. 58 ULKE VE 392 MARKAYI KAPSAYAN CALISMAYA GORE KAPSAYICI REKLAMCILIK, MARKALARA %16`DAN FAZLA SATIS ARTISI, %54 FIYATLANDIRMA GUCU VE %15 MUSTERI SADAKATI KAZANDIRIYOR. STEPHEN, `KAPSAYICILIK EK BIR MALIYET DEGIL, STRATEJIK BIR TERCIH. PAZARINIZDAKI CESITLILIGI KESFEDIN VE BUNU REKLAM OLARAK GERI SUNUN,` DIYEREK KONUSMASINI SONLANDIRDI.
`AI AGENT TEKNOLOJISIYLE YASAYAN TURKIYE`YI MODELLEMEK` BASLIKLI OTURUMDA VIKTOR KUZU VE IHSAN OZCITAK, TURKIYE`DE YASAYAN INSANLARIN KISILIK OZELLIKLERI VE ILGI ALANLARINI YAPAY ZEKÂ DESTEKLI VERI ANALIZLERIYLE MODELLEYEN YENILIKCI PROJELERINI ANLATTI. BES TEMEL KISILIK OZELLIGI -SORUMLULUK, DISA DONUKLUK, UYUMLULUK, DUYGUSAL DENGE VE ACIKLIK- UZERINDEN 130.000 KISIYLE YURUTULEN ARASTIRMA, BIREYLERIN KISILIKLERIYLE ILGI ALANLARI ARASINDAKI BAGLANTILARI ORTAYA KOYUYOR. KONUSMADA, BU VERILERIN INSANLARIN HANGI MARKALARLA ETKILESIM KURDUGUNU, HANGI TRENDLERI TAKIP ETTIGINI VE FARKLI DURUMLARDA NASIL DAVRANDIKLARINI ANLAMAK ICIN NASIL KULLANILABILECEGI ORNEKLERLE AKTARILDI.
BU KAPSAMDA TURKIYE`DE 160 ANLAMLI DAVRANISSAL SEGMENT TANIMLANDIGI VE BU SEGMENTLERIN YILLAR ICINDE TOPLUMSAL EGILIMLERI IZLEMEK ICIN KULLANILDIGI PAYLASILDI. PANDEMI DONEMINDE CALISMALARINI DAHA DA DERINLESTIRDIKLERINI BELIRTEN KUZU VE OZCITAK, HER BIR SEGMENTIN COZUNURLUGUNU ARTIRARAK BIREYLERIN DAVRANISLARINI DAHA DETAYLI VE DINAMIK BICIMDE ANALIZ ETMEYI HEDEFLEDIKLERINI IFADE ETTILER. ILGI KUMELERI ARASINDAKI ILISKILERI INCELEYEREK BU SEGMENTLERIN DIJITAL AYAK IZLERINI SUREKLI GUNCELLEDIKLERINI SOYLEYEN KONUSMACILAR, 44 FARKLI KATEGORIDEKI ILGI ALANLARININ ARTIK GERCEK ZAMANLI OLARAK IZLENEBILDIGINI VURGULADILAR.
ELDE EDILEN BU BULGULAR, MARKALAR ICIN STRATEJIK BIR ICGORU ARACI SUNUYOR. BOYLECE SIRKETLER, HEDEF KITLELERIYLE NASIL ILETISIM KURMALARI GEREKTIGINI DAHA NET BICIMDE BELIRLEYEBILIYOR; PAZARLAMA YATIRIMLARI ISE VERI TEMELLI, DAVRANIS ODAKLI VE OLCUMLENEBILIR BIR ZEMINE OTURUYOR.
`BENIM ADIM MUCADELE: PES ETMEYEN BIR KADININ OZGURLUK SARKISI` BASLIKLI OTURUMDA AFGANISTANLI RAP SANATCISI, YAZAR VE AKTIVIST SONITA ALIZADEH, OZGURLUGE VE DAYANISMAYA ADANMIS ILHAM VERICI HIKÂYESINI BRAND WEEK ISTANBUL SAHNESINDE PAYLASTI. OTURUMUN MODERATORLUGUNU GAZETECI AFSIN YURDAKUL USTLENDI.
TALIBAN YONETIMI ALTINDAKI AFGANISTAN`DA COCUK YASTA IKI KEZ EVLILIGE ZORLANAN ALIZADEH, YASADIKLARINI ICTEN BIR DILLE ANLATTI: `O ANLARDA HER SEYIMI KAYBETMIS GIBI HISSEDIYORDUM. HAYALLERIM BOGULUYORDU. AMA O ACI, BENI SESIMI KULLANARAK SAVASMAYA CAGIRDI,` DEDI. RAP MUZIGIYLE TANISMASININ HAYATINDAKI DONUM NOKTASI OLDUGUNU VURGULAYAN SANATCI, `MUZIK YAPMAYI HIC DUSUNMEMISTIM; CUNKU BENIM ULKEMDE MUZIK HARAMDI. AMA SONUNDA ANLADIM KI, KELIMELERIM VE SESIM BENIM OZGURLUK YOLUMDU,` SOZLERIYLE MUZIGIN DONUSTURUCU GUCUNU ANLATTI.
IRAN`A KACIS SURECINDEN EGITIME ERISIM ZORLUKLARINA, GOCMENLIK DENEYIMINDEN TOPLUMSAL BASKILARA KADAR UZANAN YOLCULUGUNU PAYLASAN ALIZADEH, TUM ZORLUKLARA RAGMEN UMUDUN ASLA KAYBEDILMEMESI GEREKTIGINI VURGULADI: `UMUT VE DAYANISMA OLDUGU SURECE HICBIR SEY IMKÂNSIZ DEGILDIR.`
BUGUN DUNYANIN BIRCOK ULKESINDE COCUK YASTA EVLILIKLERLE MUCADELE EDEN BIR AKTIVIST OLARAK CALISMALARINI SURDUREN SONITA ALIZADEH, MUZIGINI BIR `CAGRI` OLARAK TANIMLIYOR: `BENIM SARKILARIM SADECE RITIM DEGIL; OZGURLUGUN, DIRENISIN VE UMUDUN SESI.`
YILIN EN ILHAM VERICI HAFTASI BRAND WEEK ISTANBUL, `BRAND NEW WORLD` TEMASIYLA 10-14 KASIM TARIHLERI ARASINDA HALIC KONGRE MERKEZI`NDE GERCEKLESIYOR. FESTIVALIN ILK GUNU TURKIYE`NIN VE DUNYANIN EN YARATICI ISIMLERINI, IS DUNYASININ EZBER BOZAN UZMANLARINI VE TRENDLERE YON VEREN DUSUNCE LIDERLERINI BIR ARAYA GETIREREK GORKEMLI BIR BULUSMAYA IMZA ATTI.