EURO 7 YONETMELIGI:CEVRENIN KORUNMASI VE SORUMLU URETICILERIN AYIRT EDILEBILMESI ICIN GUVENILIR TEST YONTEMLERI BUYU

EURO 7 YONETMELIGI:CEVRENIN KORUNMASI VE SORUMLU URETICILERIN AYIRT EDILEBILMESI ICIN GUVENILIR TEST YONTEMLERI BUYUK ONEM TASIYOR - BASIN ACIKLAMASI

KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

` MICHELIN, EURO 7 YONETMELIGININ CEVRESEL HEDEFLERINI GUCLU BIR SEKILDE DESTEKLIYOR. BU YONETMELIK, LASTIK ASINMASINDAN KAYNAKLANAN PARCACIK EMISYONLARINA ILK KEZ SINIR GETIRIYOR.
` GERCEKCI VE ZORLU BIR TEST YONTEMI, CEVREYE EN AZ ZARAR VEREN LASTIKLERI BELIRLEMENIN TEK YOLUDUR. BU LASTIKLER, CEVRESEL ETKILERI EN AZA INDIRMEYI HEDEFLEYEN URETICILERIN BAGLILIGININ BIR SONUCUDUR.
` MICHELIN, 20 YILI ASKIN SUREDIR LASTIK ASINMA PARTIKULLERINI AZALTMA KONUSUNDA ONCU BIR ROL USTLENIYOR.

EURO 7, CEVRESEL DONUSUM SURECINI DESTEKLEYEN VE SORUMLU URETICILERI TESVIK EDEN YENI BIR YONETMELIKTIR.
AVRUPA BIRLIGI, DAHA SURDURULEBILIR BIR MOBILITEYE GECISI ONCELIKLI HEDEFLERINDEN BIRI HALINE GETIRMISTIR. NISAN 2024`TE KABUL EDILEN EURO 7 YONETMELIGI, BU ALANDA ONEMLI BIR ILERLEMEYI TEMSIL EDIYOR. BU DUZENLEME ILE ILK KEZ, LASTIK ASINMASINDAN KAYNAKLANAN PARTIKUL EMISYONLARI ICIN SINIR DEGERLER GETIRILMISTIR VE MICHELIN BU YAKLASIMI TAM ANLAMIYLA DESTEKLEMEKTEDIR.

AVRUPA`DA KARA YOLU TASIMACILIGI HER YIL YAKLASIK 500.000 TON LASTIK ASINMA PARTIKULU URETMEKTEDIR. BU KONUDA TUM LASTIKLER ESIT DEGILDIR; URETICILERIN DAYANIKLILIK, MALZEME SECIMI VE TASARIM TERCIHLERI DOGRULTUSUNDA EMISYON MIKTARLARI DORT KATA KADAR DEGISIKLIK GOSTEREBILMEKTEDIR.

SAGLAM BIR DUZENLEME ICIN, GUVENILIR VE DETAYLI BIR TEST YONTEMI SARTTIR.
EURO 7`NIN CEVRESEL ETKILERI AZALTMA HEDEFINI GERCEKLESTIREBILMESI, KULLANILAN OLCUM YONTEMININ DOGRULUGU VE TUTARLILIGINA BAGLIDIR. SU ANDA IKI FARKLI YONTEM UZERINDE ISTISARELER DEVAM ETMEKTEDIR.
1. GERCEK SURUS KOSULLARINDA YAPILAN TEST YONTEMI, EMISYONLARI KILOMETRE BASINA VE TASIMA YUKU MIKTARINA GORE OLCER. GUVENILIR, TEKRARLANABILIR VE TEMSIL GUCU YUKSEK SONUCLAR SUNAR. SON 6 YILDIR AVRUPA OTOMOTIV ENDUSTRISI TARAFINDAN GELISTIRILIP YETKILI KURUMLARLA TAM SEFFAFLIK ICINDE DESTEKLENEN BU YONTEM, TESTLERININ TITIZLIGIYLE TANINAN ALMAN OTOMOBIL KURUMU ADAC TARAFINDAN DA BENIMSENMISTIR. ADAC`IN ELDE ETTIGI SONUCLAR, URETICILERIN KENDI VERILERIYLE TUTARLILIK GOSTERMEKTEDIR. BU DA YONTEMI, EURO 7 YONETMELIGI ICIN EN SAGLAM TEMEL HALINE GETIRMEKTEDIR.
2. LABORATUVAR TEMELLI TAMBUR YONTEMI, HENUZ GELISTIRME ASAMASINDA OLAN BU ALTERNATIF YONTEM, KISMEN TANIMLANMIS VE SEFFAF OLMAYAN PARAMETRELERE DAYANMAKTADIR. BU NEDENLE, DUZENLEYICI SINIR DEGERLERE UYUM SAGLAMAK AMACIYLA MANIPULASYONA ACIK OLABILIR VE GERCEK EMISYONLARI DOGRU SEKILDE YANSITMAYABILIR. ADAC, HAZIRAN 2025 TARIHLI CALISMASINDA, BU YONTEMIN HENUZ YETERINCE GUVENILIR OLMADIGINI VE HEMEN UYGULAMAYA ALINMASININ UYGUN OLMADIGINI BELIRTMISTIR.
BU IKI YONTEM ARASINDAKI FARKLAR OLDUKCA BELIRGINDIR: AYNI LASTIK ICIN ELDE EDILEN SONUCLAR, VAKALARIN %28`INDE CIDDI SEKILDE FARKLILIK GOSTERMEKTEDIR. ORNEGIN, YOLDA YAPILAN OLCUMDE ASINMA INDEKSI 1,42 OLARAK BELIRLENEN BIR LASTIK SATISA SUNULAMAZKEN, AYNI LASTIK LABORATUVAR ORTAMINDA 0,83`LUK BIR SONUCLA KABUL EDILEBILIR.
LABORATUVAR YONTEMININ BENIMSENMESI ONEMLI RISKLER BARINDIRMAKTADIR:
` EKONOMIK RISKLER: DUSUK MALIYETLI VE DAHA DUSUK TEKNOLOJILI LASTIKLERIN AVRUPA`YA ITHALATINI TESVIK EDEBILIR.
` CEVRESEL RISKLER: EURO 7 YONETMELIGININ ETKINLIGINI CIDDI SEKILDE ZAYIFLATABILIR.
MICHELIN, GERCEK SURUS KOSULLARINA DAYALI TEST YONTEMININ VAKIT KAYBETMEDEN UYGULANMASINI SAVUNURKEN, LABORATUVAR TEMELLI YAKLASIM UZERINDEKI ARASTIRMALARIN DA SURDURULMESINI DESTEKLEMEKTEDIR. BU YONTEM, TEKNIK OLGUNLUGA ULASTIGINDA TAMAMLAYICI BIR COZUM OLARAK DEGERLENDIRILEBILIR.
MICHELIN, LASTIK ASINMASINDAN KAYNAKLANAN PARTIKULLERI AZALTMAK AMACIYLA 20 YILDIR INOVASYON VE AR-GE FAALIYETLERI GERCEKLESTIRMEKTEDIR.
ADAC, HAZIRAN 2025`TE 160 LASTIK MODELINI KAPSAYAN YENI BIR CALISMA YAYIMLADI. SONUCLAR, MICHELIN LASTIKLERININ DORT DIGER PREMIUM URETICIYE KIYASLA ORTALAMA %26 DAHA AZ LASTIK ASINMA PARTIKULU SALDIGINI ORTAYA KOYDU. BU PERFORMANS, 2022 YILINDA YAPILAN VE MICHELIN`IN PAZAR ORTALAMASINA GORE %28 DAHA DUSUK EMISYON SAGLADIGINI GOSTEREN CALISMAYI DA DOGRULAMAKTADIR.
MICHELIN, 2005 YILINDAN BU YANA LASTIK ASINMASINI DAHA IYI ANLAMAK VE AZALTMAK AMACIYLA AR-GE FAALIYETLERI ICIN ONEMLI YATIRIMLAR YAPMAKTADIR. MALZEME BILIMI KONUSUNDAKI UZMANLIGINI VE HAMMADDE KULLANIMINI OPTIMIZE ETMEYE ODAKLANAN TASARIM YAKLASIMINI KULLANARAK, GRUP 2015-2020 YILLARI ARASINDA ASINMA KAYNAKLI EMISYONLARI %5 ORANINDA AZALTMIS VE 100.000 TON PARTIKUL SALIMININ ONUNE GECMISTIR.
BU KAPSAMDA MICHELIN, YENI URUNLERINDE EURO 7 DUZENLEMESINI 2028 ITIBARIYLA UYGULAMAYA HAZIR OLACAK; 2030 YILINA GELINDIGINDE ISE TUM OTOMOTIV URUN GAMINDA BU DUZENLEMEYE GECISI TAMAMLAMIS OLACAK.
MICHELIN GRUBU YONETIM KURULU BASKANI FLORENT MENEGAUX YAPTIGI ACIKLAMADA: `AVRUPA, CEVRESEL HEDEFLERINDEN VAZGECMEDEN SANAYISINI DESTEKLEME GEREKLILIGININ FARKINA VARIRKEN, EURO 7 KAPSAMINDA LASTIK TEST YONTEMINE ILISKIN ALINACAK KARARLAR, KARSI KARSIYA OLDUGU TERCIHLERI NET BICIMDE ORTAYA KOYUYOR: YA CEVRE YARARINA INOVASYONU VE SIKI STANDARTLARI DESTEKLEMEK, YA DA DUZENLEMEYI ZAYIFLATAN VE SORUMLU PAYDASLARI DEZAVANTAJLI DURUMA DUSUREN TAVIZLERI KABUL ETMEK` DEDI.
MICHELIN GRUBU YONETIM KURULU BASKANI FLORENT MENEGAUX, KONUYLA ILGILI SU DEGERLENDIRMEDE BULUNDU: `AVRUPA, CEVRESEL HEDEFLERINDEN ODUN VERMEDEN SANAYISINI DESTEKLEME IHTIYACININ FARKINA VARIRKEN, EURO 7 KAPSAMINDA LASTIK TEST YONTEMINE ILISKIN ALINACAK KARARLAR, KARSI KARSIYA OLDUGU STRATEJIK TERCIHLERI ACIKCA ORTAYA KOYUYOR: YA CEVRE YARARINA INOVASYONU VE SIKI STANDARTLARI DESTEKLEYECEK, YA DA YONETMELIGIN ETKINLIGINI ZAYIFLATAN VE SORUMLU PAYDASLARI DEZAVANTAJLI DURUMA DUSUREN TAVIZLERI KABUL EDECEKTIR.`

Alternatif Bank Mobil’i
Hemen İndirin

Cep telefonu numaranızı yazın, Alternatif Bank Mobil uygulaması bir SMS ile cebinize gelsin.