EV VE MUTFAK ESYALARI SEKTORU KAYIPLARINI AZALTARAK YOLA DEVAM EDIYOR
EV VE MUTFAK ESYALARI SEKTORU KAYIPLARINI AZALTARAK YOLA DEVAM EDIYOR
KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
TURK EV VE MUTFAK ESYALARI SEKTORU MAYIS AYINDA 272.2 MILYON DOLAR IHRACAT GERCEKLESTIRIRKEN, ILK BES AY TOPLAMINDAKI IHRACATI ISE 1 MILYAR 256 MILYON DOLAR OLDU. OCAK-MAYIS DONEMINDEKI IHRACAT GECTIGIMIZ YILIN AYNI DONEMINE GORE YUZDE 3.9 GERILEMESINE KARSIN, ILK IKI AYDA YUZDE 10 OLAN KAYIPTAKI AZALMANIN KADEMELI OLARAK DEVAM ETMESI DIKKAT CEKTI. ACIKLANAN RAKAMLARI DEGERLENDIREN EVSID YONETIM KURULU BASKANI TALHA OZGER, ZORLU BASLAYAN 2025 YILINDA KAYIPLARI AZALTARAK YOLLARINA DEVAM ETTIKLERINI VE SEKTOR OLARAK TOPARLANMA CABASI ICERISINDE OLDUKLARINI KAYDETTI. ANA IHRACAT PAZARLARINDA YASANAN SIKINTILARIN YANINDA ICERIDE DE YUKSEK FAIZLER, YUKSELEN MALIYETLER VE DUSUK DOVIZ KURU ILE MUCADELE ETTIKLERINI HATIRLATAN OZGER, TUM BU SARTLARA RAGMEN IHRACATCILARIN DUNYANIN DORT BIR YANINI GEZEREK YENI PAZARLAR BULMA YONUNDEKI CABALARININ DEVAM ETTIGINI BELIRTTI.
EV VE MUTFAK ESYALARI SANAYICILERI VE IHRACATCILARI DERNEGI (EVSID), 2025 YILI MAYIS AYI IHRACAT VERILERINI ACIKLADI. DERNEK TARAFINDAN ACIKLANAN VERILERE GORE TURK EV VE MUTFAK ESYALARI SEKTORU MAYIS AYINDA 272.2 MILYON DOLAR IHRACAT GERCEKLESTIRDI. SEKTOR ILK 5 AY TOPLAMINDA 1 MILYAR 256 MILYON DOLAR IHRACAT GERCEKLESTIRIRKEN, BU RAKAM GECTIGIMIZ YILIN AYNI DONEMINDE ULASILAN 1 MILYAR 307 MILYON DOLARA GORE YUZDE 3.9`LUK BIR DUSUSE ISARET ETTI.
ALT URUN GRUPLARI BAZINDA BAKILDIGINDA, 5 AYLIK DONEMDE SADECE PLASTIKTEN EV VE MUTFAK ESYALARI ILE AHSAP MUTFAK ESYALARI URUN GRUBUNDA ARTIS GORULURKEN, EN BUYUK GRUP OLAN ELEKTRIKLI URUN IHRACATI YUZDE 4.9`LUK BIR DUSUS GOSTERDI. BU GRUPTA OCAK-MAYIS DONEMINDE 443.6 MILYON DOLARLIK IHRACAT GERCEKLESTIRILIRKEN, METALDEN MAMUL URUN GRUBUNDA YUZDE 4.4 DUSUSLE 342 MILYON DOLAR VE CAMDAN MAMUL SOFRA MUTFAK VE EV ESYALARI GRUBUNDA DA YUZDE 15.3 DUSUSLE 111.3 MILYON DOLARLIK IHRACAT YAPILDI. SERAMIK MUTFAK ESYALARI GRUBU IHRACATI YUZDE 1.6 DUSUSLE 68.2 MILYON DOLARA INERKEN, PLASTIKTEN EV VE MUTFAK ESYALARI IHRACATI YUZDE 2.8 ARTISLA 285.8 MILYON DOLARA, AHSAP MUTFAK ESYALARI URUN GRUBU IHRACATI DA YUZDE 14.7 ARTISLA 5 MILYON DOLARA CIKTI.
BIRIM FIYATLAR YUKSELIYOR
IHRACATTA YASANAN BU DUSUSLERE KARSIN BIRIM IHRACAT DEGERI GECTIGIMIZ YILIN ILK BES AYINA GORE YUZDE 4.1 ARTISLA 3.78 DOLARDAN 3.94 DOLARA YUKSELDI. BU YUKSELISTE EN BUYUK ETKI PLASTIK URUN GRUBUNDAN GELIRKEN, BU URUN GRUBUNDA IHRACAT BIRIM FIYATI YUZDE 12.3 ARTISLA 3.16 DOLARDAN 3.54 DOLARA CIKTI. METALDEN MAMUL URUN GRUBUNDA DA BIRIM FIYATLAR YUZDE 2.6 ARTISLA 4.61 DOLARDAN 4.73 DOLARA YUKSELDI. AYNI DONEMDE SEKTORUN LOKOMOTIFI OLAN ELEKTRIKLI URUN GRUPLARINDA BIRIM FIYAT ISE DEGISMEYEREK 4.63 DOLARDA KALDI.
SEKTORUN ANA IHRACAT PAZARI AVRUPA OLMAYA DEVAM EDERKEN, TUMU AVRUPA ULKELERINDEN OLUSAN ILK 5 SIRA TOPLAM IHRACATIN YUZDE 32`SINI OLUSTURDU. ILK BES AYDA INGILTERE 116 MILYON DOLARLA ILK SIRAYI ALDI. ONU 91.1 MILYON DOLARLA ALMANYA, 79.9 MILYON DOLARLA ITALYA, 68.7 MILYON DOLARLA FRANSA VE 46.4 MILYON DOLARLA ISPANYA TAKIP ETTI. TURKIYE, SEKTORDEKI TOPLAM IHRACATLARA BAKILDIGINDA ISE CIN, ALMANYA, HOLLANDA, ITALYA, FRANSA VE POLONYA`NIN ARDINDAN 7`NCI SIRAYI ALDI.
`KAYIPLARI AZALTARAK YOLA DEVAM EDIYORUZ`
ACIKLANAN RAKAMLARI DEGERLENDIREN EVSID YONETIM KURULU BASKANI TALHA OZGER, ZORLU BASLAYAN 2025 YILINDA KAYIPLARI AZALTARAK YOLLARINA DEVAM ETTIKLERINI BELIRTTI. ILK IKI AYDA YUZDE 10 OLAN KAYIPLARI NISAN AYI SONUNDA YUZDE 5`E, MAYIS SONU ITIBARIYLE DE YUZDE 3.9`A GERILETTIKLERINI IFADE EDEN OZGER, SEKTOR OLARAK TOPARLANMA CABALARININ DEVAM ETTIGINI SOYLEDI. ANA IHRACAT PAZARLARINDA YASANAN SIKINTILARIN YANINDA ICERIDE DE YUKSEK FAIZLER, YUKSELEN MALIYETLER VE DUSUK DOVIZ KURU ILE MUCADELE ETTIKLERINI HATIRLATAN OZGER, TUM BU SARTLARA RAGMEN IHRACATCILARIN DUNYANIN DORT BIR YANINI GEZEREK YENI PAZARLAR BULMA YONUNDEKI CABALARININ SURDUGUNU AKTARDI. YILLARDIR BIN BIR UGRAS VEREREK EDINDIKLERI PAZARLARI DA KAYBETMEMEK ICIN VAR GUCLERI ILE CALISTIKLARINI BELIRTEN OZGER, BU NOKTADA IHRACATCILARA DESTEK KONUSUNUN TEKRAR GUNDEME GELMESI GEREKTIGININ ALTINI CIZDI.
GECTIGIMIZ AY DUZENLEDIKLERI VE BU YIL 8`INCISINI GERCEKLESTIRDIKLERI `TURKISH HOUSEWARES BY INVITATION ONLY TURKIYE` ETKINLIGINE DE DIKKAT CEKEN OZGER, ETKINLIK KAPSAMINDA 60 ULKEDEN 150’DEN FAZLA ALICIYI TURK EV VE MUTFAK ESYALARI SEKTORUNDEKI URETICILERLE BULUSTURDUKLARINI SOYLEDI. KURESEL EKONOMIDE DALGALANMALARIN VE PAZAR DARALMALARININ YASANDIGI BU ZORLU DONEMDE, IHRACATCILAR OLARAK DAHA STRATEJIK ADIMLAR ATMAK VE REKABET GUCUNU ARTIRIRKEN AYNI ZAMANDA KÂRLILIGI DA GOZETMEK ZORUNDA OLDUKLARINI IFADE EDEN OZGER, `INVITATION ONLY REKOR KATILIMLA SEKTORUMUZE MORAL VEREN VE ONEMLI IS ANLASMALARININ YAPILDIGI BIR ETKINLIK OLDU. FUARLARDA STANDIMIZA GELMESINI BEKLEDIGIMIZ, RANDEVU ALABILMEK ICIN CABA HARCADIGIMIZ ALICILARI ULKEMIZE GETIRDIK VE ULKEMIZIN URETIM GUCUNU VE KAPASITEMIZI GOZLER ONUNE SERDIK. ONUMUZDEKI YILLARDA MUTFAK ESYALARININ YANI SIRA EV TEKSTILI, DEKORATIF URUNLER, ELEKTRIKLI KUCUK EV ALETLERI GIBI TAMAMLAYICI ALANLARDA DA YATAY BUYUMEK VE KATILIMCI SAYISINI HER YIL DAHA DA ARTIRMAK ISTIYORUZ. SEKTOR OLARAK BUNU BIRLIKTE BASARABILECEGIMIZE INANCIM TAM.` DEDI.