FERRARI, YENI PLUG-IN HIBRIT BERLINETTA MODELI 849 TESTAROSSA`YI DUNYAYA TANITTI.

FERRARI, YENI PLUG-IN HIBRIT BERLINETTA MODELI 849 TESTAROSSA`YI DUNYAYA TANITTI.

KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

DUNYANIN ONDE GELEN SPOR OTOMOBIL URETICISI FERRARI, ORTA-ARKA YERLESIMLI V8 CIFT TURBO MOTORUYLA, SF90 STRADALE`IN PERFORMANSINI DAHA DA YUKARI TASIYAN YENI PLUG-IN HIBRIT BERLINETTA MODELI 849 TESTAROSSA`YI DUNYAYA TANITTI. ISMINI, FERRARI TARIHININ EN IKONIK VE UNUTULMAZ OTOMOBILLERINDEN BIRINDEN ALAN 849 TESTAROSSA, 70 YILLIK BIR MIRASI YENIDEN YASATIYOR. TAMAMEN ELDEN GECIRILEN VE GUCU 50 BEYGIR ARTIRILAN 830 BEYGIRLIK V8 MOTOR, 220 BEYGIRLIK 3 FARKLI ELEKTRIK MOTORUYLA DESTEKLENDI. BOYLECE ORTAYA EFSANE TESTAROSSA`YA YAKISIR 1050 BEYGIRLIK GUC CIKMIS OLDU. YARIS DUNYASINDAN TURETILMIS YENI COZUMLERI VE YENIDEN TASARLANMIS AKTIF SPOYLERIYLE YENI 849 TESTAROSSA, YERE COK DAHA SAGLAM ADIMLARLA BASARKEN ABS EVO VE YENI FIVE TAHMINLEYICISINE SAHIP ELEKTRONIK KONTROL SISTEMLER, ARACI FERRARI URUN GAMINDAKI EN GELISMIS DUZEYE TASIYOR. 0`DAN 200 KM/S SURATE SADECE 6.35 SANIYEDE ULASABILEN 849 TESTAROSSA, EDRIVE MODUNDA ISE 25 KILOMETREYI SADECE ELEKTRIKLE KAT EDEBILIYOR.
OTOMOTIV DUNYASININ EN SEVILEN SPOR OTOMOBIL URETICISI FERRARI, YENI NESIL MODELLERIYLE ELEKTRIKLENME CAGINDA DA DUYGULARA HITAP ETMEYE DEVAM EDIYOR. BU KAPSAMDA ITALYAN OTOMOBIL DEVI, EN YENI SPOR OTOMOBILI OLAN 849 TESTAROSSA`NIN ULUSLARARASI BASIN TANITIMINI GERCEKLESTIRDI VE ARACIN UST DUZEY YETENEKLERINI MUSTERILERINE TANITTI. MARKANIN EN ETKILEYICI MODELLERINDEN SF90 STRADALE`NIN YERINI ALAN YENI OTOMOBIL, ORTA-ARKAYA KONUMLANDIRILMIS CIFT TURBO V8 MOTORUNUN YANI SIRA UC ELEKTRIK MOTORUNA SAHIP HIBRIT PLUG-IN YENI SUPERSPOR BERLINETTA OLARAK ONE CIKIYOR. TOPLAM 1050 BEYGIR GUC URETEN OTOMOBIL, SELEFINDEN 50 BEYGIR DAHA GUCLU OLMASIYLA DA ONE CIKIYOR
FERRARI URUN GAMININ YENI LIDERI!
PERFORMANSI, SURUS KONFORUNDAN VE IC MEKÂN RAFINELIGINDEN ODUN VERMEDEN SURUCUSUNU HEYECANLANDIRMA YETENEGIYLE ONE CIKAN 849 TESTAROSSA, HEM GELECEGE DONUK HEM DE TARIHI KOKLERINE SIKI SIKIYA BAGLI TASARIMI SAYESINDE FERRARI URUN GAMININ ZIRVESINDE YER ALIYOR. BU OTOMOBIL, FERRARI`DEN EN IYISINI ISTEYEN, EN TALEPKÂR MUSTERILER ICIN TASARLANDI. AYNI ZAMANDA MARANELLO TARIHININ EFSANEVI ISMININ DONUSUNU DE SIMGELIYOR: TESTA ROSSA. ILK KEZ 1956`DA 500 TR MODELINDE KULLANILAN BU ISIM, FERRARI`NIN EN EKSTREM, YUKSEK PERFORMANSLI VE IKONIK YARIS MOTORLARINDAN BAZILARINDA YER ALAN KAM KAPAKLARININ KIRMIZI RENGINI TANIMLIYORDU. DAHA SONRA 1984 YILINDA MARKANIN EN UNLU YOL OTOMOBILLERINDEN BIRI OLAN TESTAROSSA`DA YENIDEN KULLANILDI.
YENI 849 TESTAROSSA`NIN KALBINDE, DEFALARCA `INTERNATIONAL ENGINE OF THE YEAR` ODULUNU KAZANMIS 8 SILINDIRLI CIFT TURBO ICTEN YANMALI MOTOR YER ALIYOR. YEPYENI BIR MUHENDISLIK YAKLASIMIYLA YENIDEN TASARLANAN BU UNITE, 830 BEYGIRLIK ETKILEYICI BIR MAKSIMUM GUC SEVIYESINE ULASIYOR VE FERRARI`NIN RAKIPSIZ MOTOR SPORLARI DENEYIMINDEN TURETILMIS GELISMIS BIR HIBRIT SISTEMLE BIRLESTIRILIYOR. EN DIKKAT CEKICI YENILIKLERDEN BIRI, SIMDIYE KADAR BIR FERRARI URETIM ARACINDA KULLANILAN EN BUYUK TURBO. BU SAYEDE ESI GORULMEMIS HIZLANMA SAGLANIYOR. HIBRIT GRUP, ARKA AKSTAKI BIR ELEKTRIK MOTORU VE ON AKSTA YER ALAN IKI UNITEDEN OLUSUYOR VE 220 BEYGIR GUC URETEBILIYOR. IHTIYACA GORE DEVREYE GIREN DORT TEKERLEKTEN CEKIS SISTEMI VE TORK YONLENDIRME TEKNOLOJISI, HER KOSULDA MAKSIMUM PERFORMANS SAGLIYOR.

EN IYI GUC/AGIRLIK ORANINI SUNUYOR!
DINAMIK OZELLIKLERI VE LIMITLERDEKI SURUCU GERI BILDIRIMINI GELISTIRMEK ICIN 849 TESTAROSSA, EN GUNCEL `BRAKE-BY-WIRE` SISTEMIYLE BIRLIKTE FERRARI`NIN ABS EVO KONTROL UNITESIYLE DONATILDI. BU SISTEM, HER KOSULDA DAHA HASSAS VE TUTARLI FRENLEME SAGLIYOR. SUSPANSIYON YAYLARI VE AMORTISORLER TAMAMEN YENIDEN TASARLANDI, BOYLECE YOL TUTUS LIMITLERINDE DAHA IYI DAVRANIS ELDE EDILDI. BILESENLERDE YAPILAN KAPSAMLI HAFIFLETME CALISMALARI SAYESINDE, SF90 STRADALE`E GORE PERFORMANS ONEMLI OLCUDE ARTIRILIRKEN AGIRLIK ARTISI OLMADAN FERRARI URUN GAMINDAKI EN IYI GUC/AGIRLIK ORANINA ULASILDI. TASARIM ACISINDAN BAKILDIGINDA, 849 TESTAROSSA, FERRARI`NIN ORTADAN MOTORLU V8 BERLINETTA KONSEPTINDE BIR DEVRIMI TEMSIL EDIYOR: 1970`LERIN SPOR PROTOTIPLERINDEN ILHAM ALAN KESKIN VE GEOMETRIK HATLAR, BENZERSIZ VE ZAMANSIZ BIR TASARIM YARATIYOR. FORM ILE ISLEV ARASINDAKI UYUM, ETKILEYICI AERODINAMIK PERFORMANS ELDE EDILMESINI SAGLADI: 250 KM/S HIZDA 415 KILOGRAMLIK TOPLAM YERE BASMA KUVVETI, SF90 STRADALE`E GORE 25 KILOGRAM ARTIS SUNARKEN, GUC AKTARMA ORGANLARI VE FRENLER ICIN SOGUTMA KAPASITESINDE DE YUZDE 15 IYILESME SAGLADI. KOKPIT SIMDI HER ZAMANKINDEN DAHA SURUKLEYICI VE ERGONOMIK: F80`DEN ILHAM ALAN ENTEGRE VITES GECIS KAPISI ILE MERKEZI YELKEN MOTIFI, BILESENLERIN KONUMLANDIRMASINI GELISTIRIYOR VE ERISILEBILIRLIGINI ARTIRIYOR. IKONIK MOTOR CALISTIRMA DUGMESI DE DÂHIL OLMAK UZERE MEKANIK BUTONLARLA DONATILMIS YENI DIREKSIYON SIMIDI, SURUS DENEYIMINI BIR UST SEVIYEYE TASIYOR VE EN GUNCEL FERRARI DIREKSIYONLARININ YUKSEK ISLEVSELLIGINI KORUYOR. SON OLARAK, YENI NESIL HMI SISTEMI, OTOMOBILLE ETKILESIMI DAHA BASIT VE SEZGISEL HALE GETIRIYOR.
220 BEYGIR GUC ELEKTRIKLI MOTORLARDAN GELIYOR!
GUC AKTARMA ORGANLARI: 849 TESTAROSSA, 830 CV`LIK CIFT TURBO V8 MOTOR ILE UC ELEKTRIK MOTORUNU, YUKSEK VOLTAJLI BIR BATARYAYI VE 220 CV GUC URETEN BIR INVERTORU BIRLESTIREN PLUG-IN HIBRIT (PHEV) SISTEMINE SAHIP. BU SISTEM, TOPLAM GUC CIKISINI 1050 CV`YE CIKARIYOR VE BU, BIR FERRARI URETIM MODELI ICIN MUTLAK BIR REKOR. 849 TESTAROSSA`NIN PLUG-IN HIBRIT MIMARISI, MAKSIMUM PERFORMANS, USTUN SURUS DINAMIKLERI VE GUNLUK KULLANIM KOLAYLIGI SUNACAK SEKILDE TASARLANDI.
ICTEN YANMALI MOTOR: 849 TESTAROSSA`NIN ICTEN YANMALI MOTORU (PROJE KODU F154FC), FERRARI`NIN COK ODULLU CIFT TURBO V8 AILESININ EN YENI UYESI. MOTOR 830 BEYGIR GUC URETIYOR VE LITRE BASINA 208 BEYGIRLIK BIR SPESIFIK GUC DEGERI SUNUYOR BU DA BIR ONCEKI VERSIYONA GORE 50 BEYGIR ARTIS ANLAMINA GELIYOR. BU BASARI, HACIM DEGISTIRILMEDEN, TURBOSARJ, SILINDIR KAPAKLARI, MOTOR BLOGU, EGZOZ MANIFOLDLARI, EMME PLENTUMLARI, TITANYUM BAGLANTI ELEMANLARI, SUPAP MEKANIZMASI VE YAKIT RAYI GIBI BILESENLERIN TAMAMEN YENILENMESIYLE SAGLANDI. MOTORDA YENI, DAHA BUYUK BIR TURBOSARJ KULLANILDI. F80`DEN TURETILEN DUSUK SURTUNMELI YATAKLAR VE 296 GT3`TEN ESINLENEN YENILIKCI TURBIN MUHAFAZASI ISI KALKANI SAYESINDE MOTOR BOLMESINDE ISI YONETIMI GELISTIRILDI. KOMPRESOR CARKLARI VE TURBIN, MALZEME VE AERODINAMIK ACISINDAN OPTIMIZE EDILDI AYRICA TURBO GECIKMESINI EN AZA INDIRMEK VE MOTORUN TEPKISELLIGINI KORUMAK ICIN RAFINE BIR KALIBRASYON STRATEJISI UYGULANDI. GUC ARTISINI YONETMEK VE ISIL VERIMLILIGI ARTIRMAK ICIN INTERCOOLER DE OPTIMIZE EDILDI. MOTOR GUCUNDEKI ARTIS, YARIS MOTORLARINDAN ILHAM ALAN ISLEME TEKNIKLERI, KAM MILLERININ HAFIFLETILMESI VE TITANYUM VIDALARIN KULLANILMASI SAYESINDE ONEMLI BIR AGIRLIK ARTISI OLMADAN ELDE EDILDI. BOYLECE SF90 STRADALE`E KIYASLA GUC/AGIRLIK ORANINDA YAKLASIK YUZDE 10 IYILESME SAGLANDI.
INCONEL® EGZOZ MANIFOLDUNDA BORU CAPI YUZDE 20, UZUNLUK ISE YUZDE 10 ARTIRILDI. BU SAYEDE PERFORMANS YUKSELDI VE FERRARI`YE OZGU SES TONU ELDE EDILDI. ESNEK INCONEL BAGLANTI PARCASI, ASIRI YUKSEK SICAKLIKLARIN AGIRLIGI ARTIRMADAN YONETILMESINI SAGLADI. EGZOZ SISTEMI, PARTIKUL FILTRELERINI VE KATALIZORLERDE YENI NESIL SERAMIK MATRISLERI ENTEGRE EDEREK DUZENLEYICI GEREKLILIKLERI KARSILARKEN TASARIM DUZENINDE VE KUTLEDE ONEMLI BIR DEGISIKLIK YARATMADI. 849 TESTAROSSA, FERRARI URUN GAMINDA BIR ILK OLARAK MOTOR DOKUMLERINDE (SILINDIR KAPAGI, KRANK KARTERI VE YAG KARTERI) GERI DONUSTURULMUS ALUMINYUM IKINCIL ALASIMLAR KULLANDI. BU SAYEDE KULLANILAN ALUMINYUM BASINA CO? EMISYONLARI YUZDE 80`E KADAR AZALTILDI. ARAC BASINA YAKLASIK 0,4 TON ESDEGER CO? AZALTIMI SAGLANMIS OLDU.
SADECE ELEKTRIKLI KULLANIMIYLA 25 KILOMETRE YOL ALABILIYOR!
ELEKTRIK MOTORLARI VE HIBRIT SISTEM: 849 TESTAROSSA, SF90 STRADALE`DEN TURETILMIS BIR PHEV MIMARISI BENIMSEYEREK V8 ICTEN YANMALI MOTORU UC ELEKTRIK MOTORUYLA BIRLESTIRIYOR VE TOPLAMDA 220 BEYGIR GUC URETIYOR. BU MOTORLARDAN IKISI ON AKSTA KONUMLANIYOR VE RAC-E (ELEKTRONIK VIRAJ DENGELEYICI) SISTEMINI OLUSTURUYOR. BU SISTEM, DORT TEKERLEKTEN CEKISI VE TORK YONLENDIRMEYI MUMKUN KILARAK VIRAJ CIKISLARINDA MAKSIMUM TUTUS VE VERIMLILIK SAGLIYOR. UCUNCU ELEKTRIK MOTORU OLAN MGU-K (MOTOR JENERATOR UNITESI, KINETIK), ARKA AKSTA BULUNUYOR VE DOGRUDAN SCUDERIA`NIN FORMULA 1 DENEYIMINDEN TURETILMIS. TUM SISTEM PERFORMANS VE SURUS KONFORUNU ARTIRMAK AMACIYLA YENIDEN ELDEN GECIRILDI VE ICTEN YANMALI MOTORLA UYUM ICINDE CALISACAK SEKILDE KALIBRASYONU OPTIMIZE EDILDI. KONTROL SISTEMI AYRICA, MOTOR ROLANTISINI DUZENLEMEYI VE TERMAL-ELEKTRIKLI CALISMA EVRELERI ARASINDAKI GECISI IYILESTIRMEYI AMACLAYAN YENI BIR AKTIF SONUMLEME FONKSIYONUNU DA ENTEGRE EDIYOR. ELEKTRIK MOTORLARININ SOGUTMA HARITALARI OPTIMIZE EDILEREK 10-12 °C DAHA YUKSEK ISIL VERIMLILIK SAGLANDI. BU SAYEDE, YOGUN KULLANIM KOSULLARINDA BILE ELEKTRIKLI PERFORMANS DAHA UZUN SURE TUTARLI KALIYOR. FRENLEME SIRASINDA ENERJI GERI KAZANIM STRATEJISI DE GOZDEN GECIRILDI. BU SAYEDE PEDAL HISSI DAHA DA IYILESTIRILDI PEDAL TEPKISI DAHA AKICI VE ETKILI HALE GELDI. REJENERATIF MUDAHALE DAHA KADEMELI VE DOGAL ISLIYOR, BOYLECE ELEKTRIKLI VE HIDROLIK YAVASLAMA ARASINDAKI TUTARLILIK ARTIRILIYOR. BATARYA VE ELEKTRIK MOTORU YONETIM STRATEJILERI, EMANETTINO UZERINDEN SECILEBILEN DORT ELEKTRIKLI SURUS MODUNA (EDRIVE, HYBRID, PERFORMANCE, QUALIFY) GORE KALIBRE EDILDI. BU SAYEDE HER KOSULDA OPTIMUM PERFORMANS ELDE EDILIYOR. EDRIVE MODUNDA, SASIYE ENTEGRE EDILMIS 7,45 KWH LITYUM IYON BATARYA SAYESINDE ARAC YALNIZCA ELEKTRIKLE 25 KILOMETREYE KADAR YOL ALABILIYOR. BATARYANIN BU KONUMLANDIRMASI, DUSUK AGIRLIK MERKEZI VE OPTIMUM AGIRLIK DENGESI SAGLIYOR.
BIR FERRARI`NIN OLMAZSA OLMASI: SES: 849 TESTAROSSA, OTOMOBILIN OZUNU YANSITAN GUCLU VE SAF KARAKTERLI YENI BIR SES BOYUTUNU SUNUYOR. YENI V8 TURBO MOTORUN TINISI, TUM SURUS KOSULLARINDA TANINABILIR BIR AKUSTIK IMZA SUNACAK SEKILDE OPTIMIZE EDILDI VE FERRARI V8`ININ AYIRT EDICI HARMONIKLERI KORUNDU. SES SEVIYESI HER HIZ ARALIGINDA ARTIRILDI, OZELLIKLE DUSUK VE ORTA DEVIRLERDE SESIN ZENGINLIGI VE SAFLIGINA OZEN GOSTERILDI. AMAC, HIZLANMA SIRASINDA ASIL YANMA DUZENLERININ (IKINCI DERECENIN KATLARI) PARLAK TONLARINI ONE CIKARMAKTI. 8300 DEV/DK`LIK SINIRA YAKLASILDIGINDA GUC AKTARMA ORGANLARININ GUCU PATLAYICI BIR SEKILDE HISSEDILIYOR SES, IVMELENME VE TITRESIM BIR BUTUN OLARAK SURUCUYU ICINE CEKIYOR. BU ETKI, DUZ KRANK MILI MIMARISIYLE DAHA DA VURGULANIYOR. VITES GECIS STRATEJISI, SF90 XX STRADALE`DEN ALINARAK DAHA HEYECAN VERICI SESLER YARATACAK SEKILDE YENIDEN DUZENLENDI. YENI MOTOR KALIBRASYONU, SANZIMAN KONTROL MANTIGIYLA UYUM ICINDE CALISARAK, HAREKET DIZISINI VE YANMA ODASINDAKI BASINCI OPTIMIZE EDIYOR. BOYLECE VITES YUKSELTMELER SIRASINDA SES YOGUNLUGU MAKSIMUMA CIKIYOR. BU OZELLIK ORTA YUK VE DEVIRLERDEN ITIBAREN ETKINLESIYOR VE GAZ KESILDIGINDE MOTORUN KARAKTERISTIK TINISIYLA YARIS OTOMOBILI TARZINDA BIR VITES GECISI SAGLIYOR. MANETTINO`NUN `RACE` KONUMUNDAN ITIBAREN ISE BU ETKI DAHA DA YOGUNLASIYOR.
YERE DAHA DA SAGLAM BASIYOR!
AERODINAMIK: 849 TESTAROSSA`NIN AERODINAMIK TASARIMINDAKI ANA HEDEFLER, ISIL PERFORMANSI OPTIMIZE ETMEK VE YERE BASMA KUVVETINI ARTIRMAKTI. TASARIM, HEM TARIHI HEM DE MODERN YARIS COZUMLERINDEN ILHAM ALIYOR 512 S, 512 M VE FXX-K`DE GORULEN UNSURLAR BUNA ORNEK. 849 TESTAROSSA, 250 KM/S HIZDA TOPLAM 415 KILOGRAM YERE BASMA KUVVETI URETIYOR. BU, SF90 STRADALE`E KIYASLA 25 KILOGRAM ARTIS DEMEK. AYRICA SOGUTMA PERFORMANSI YUZDE 15 ORANINDA GELISTIRILDI. GOVDE YAN YUZEYLERININ HACMI, INTERCOOLER`LARA YONLENDIRILEN HAVA MIKTARINI YUZDE 30 ARTIRACAK SEKILDE OPTIMIZE EDILDI. KAPIYA ACILAN BIR KANAL, INTERCOOLER`IN ALT KISMINI BESLIYOR. KANALIN ALT YUZEYI, SINIR TABAKASINI YAKALAYABILEN BIR HAVA AKIMIYLA DONATILDI. YAN HAVA GIRISI CERCEVESI, GOVDEYI KAPI ESIGINE KADAR SARIYOR VE PROFILLI FORMU SAYESINDE RADYATORLERE HAVA AKISINI EN UST DUZEYE CIKARIYOR. BU GIRIS, INTERCOOLER`IN YANI SIRA ARKA FREN KANALINA VE MOTORUN EMISINE DE HAVA SAGLIYOR. TOPLAM YERE BASMA KUVVETININ YUZDE 35`INDEN SORUMLU OLAN ON ALT GOVDE TAMAMEN YENIDEN TASARLANDI. UC CIFT KADEMELI VORTEX JENERATORU, DISA HAVA YONLENDIRMEYI VE AKISI MAKSIMUMA CIKARIYOR BU SAYEDE SF90 STRADALE`E KIYASLA YUZDE 20 DAHA FAZLA YERE BASMA KUVVETI ELDE EDILIYOR. DAHA KOSELI HALE GETIRILEN ON TAMPON, HAVA GIRISLERINE AKISI ARTIRMAYA YARDIMCI OLAN ENTEGRE TAMPON CIKINTILARINA SAHIP. BU PARCALAR AYRICA TEKERLEK KEMERINDEKI HAVA AKIMINI TAHLIYE ETMEYI KOLAYLASTIRACAK GIRDAP OLUSTURUYOR.
DAHA BUYUK BOYUTLU SPLITTER, SF90 XX STRADALE`DEN ILHAM ALAN KUCUK KANATCIKLARLA DONATILDI VE ON YERE BASMA KUVVETININ YUZDE 10`UNU URETIYOR. ARKA BOLUMDE ISE 512 S`TEN ESINLENEN CIFT KUYRUK MIMARISI KULLANILDI. `TWIN TAIL` OLARAK ADLANDIRILAN IKI KANAT BOLUMU, KASLI ARKA CAMURLUKLARIN UZERINDEN GECEN YUKSEK ENERJILI HAVA AKIMINI KULLANARAK ARKA YERE BASMA KUVVETININ YUZDE 10`UNU SAGLIYOR. SF90 STRADALE VE 296 GTB`DEN TURETILEN AKTIF ARKA SPOYLER GOVDEYE ENTEGRE EDILDI VE 2 KILOGRAM DAHA HAFIF KINEMATIK BIR COZUMLE CALISIYOR. BU SPOYLER, DUSUK SURTUNME VE YUKSEK YERE BASMA KONFIGURASYONLARI ARASINDA BIR SANIYEDEN KISA SUREDE GECIS YAPABILIYOR. YUKSEK YERE BASMA MODUNDA, 250 KM/S HIZDA 100 KILOGRAMA KADAR EK YERE BASMA KUVVETI URETEREK ARKA BOLUMDEKI PASIF UNSURLARLA UYUM ICINDE CALISIYOR. ARKA ALT GOVDE, COK KATMANLI BIR DIFUZOR ILE DONATILDI. ASKILI ALT ELEMAN VE DIKEY KANATLAR, TEKERLEK TURBULANSINI IZOLE EDIYOR. BU TASARIM SAYESINDE, ARKA ALT GOVDENIN URETTIGI YERE BASMA KUVVETI SF90 STRADALE ILE AYNI SEVIYEDE KORUNURKEN, SURTUNMEDE YUZDE 10 AZALMA ELDE EDILDI.
TERMAL SISTEM: ICTEN YANMALI MOTORUN GUCUNDE ELDE EDILEN 50 BEYGIRLIK ARTIS, ISIL ENERJIYI DAGITMA KAPASITESINDE YUZDE 15`LIK BIR ARTIS GEREKTIRDI. SOGUTMA RADYATORLERI ASIMETRIK GEOMETRILERLE YENIDEN TASARLANARAK RADYATOR YUZEYINDE YUZDE 18`LIK BIR ARTIS SAGLANDI. HIBRIT BILESENLERE AIT RADYATOR, YENI ON HACME UYARLANIRKEN F80`DEN ALINAN YAN INTERCOOLER ISE YUZDE 19 DAHA GENIS YUZEY ALANINA SAHIP OLACAK SEKILDE GUNCELLENDI. AYRICA DAHA DUSUK SASI YUKSEKLIGI ELDE ETMEK ICIN EGIMI AZALTILDI. ON HAVA GIRISI YUZDE 18 ORANINDA BUYUTULEREK RADYATORLERE MAKSIMUM HAVA AKISI SAGLANDI. ON FREN HAVA GIRISI, KANALDA YATAY BIR BOLUMLE AYRILMIS UST KISMA ENTEGRE EDILDI. ICTEKI DIKEY PERDELER HAVA AKIMLARININ KARISMASINI ONLEYEREK HEM TAMPONUN YAPISAL DAYANIKLILIGINA KATKIDA BULUNDU HEM DE PARK SENSORUNUN KAPLAMASI SAYESINDE AKIS, FREN HAVA GIRISINE VE RADYATORE YONLENDIRILDI. ARKA BOLUMDE, YAN GOVDE KAPLAMADAKI UC HAVA KANALI VE TAMPONDAKI BIR HAVA CIKIS KANALI, ARAC ARKASINDAKI DUSUK BASINCLI BOLGEDEN FAYDALANARAK MOTOR BOLMESINDEKI HAVANIN TAHLIYESINI ARTIRDI. FERRARI PUROSANGUE`DEN ILHAM ALAN ARKA TEKERLEK YUVASI TASARIMI ISE, TEKERLEK YUVASINDAKI YUKSEK BASINCLI HAVANIN TAHLIYE EDILMESINE VE SURTUNMENIN AZALMASINA KATKI SAGLADI.
SPOYLERIN ALT KISMINDAKI IKI VE ARKA TAMPONDAKI UC HAVA KANALI, MOTOR BOLMESININ HAVALANDIRILMASINI VE ARKA TAMPONA ENTEGRE EDILEN ELEKTRONIK BILESENLERIN SOGUTULMASINI SAGLADI. FREN SOGUTMA SISTEMI, ARTAN FREN GUCUYLE UYUMLU OLACAK SEKILDE GUCLENDIRILDI (+ YUZDE 2 ON, + YUZDE 15 ARKA). ON TARAFTA, KANALA ENTEGRE EDILEN HAVA GIRISI VE YAG BORUSU SABITLEME BRAKETININ OZEL KAPLAMASI SAYESINDE KALIPERE YUZDE 15 DAHA FAZLA HAVA AKISI SAGLANDI. ON DIFUZORDEN BESLENEN VE ALT SALINCAGIN ALTINDA KONUMLANAN DEFLEKTOR DE DISKIN HAVALANDIRILMASINA KATKIDA BULUNDU. ARKA TARAFTA ISE GOVDE YAN YUZEYINE ENTEGRE EDILEN HAVA GIRISI, YENI FREN KALIPERINE YONLENDIRILEN HAVA AKISINI YUZDE 70 ARTIRDI.
HEDEF MAKSIMUM SURUS HEYECANI!
ARAC DINAMIGI: 849 TESTAROSSA`NIN ARAC DINAMIKLERI, MUTLAK PERFORMANSI, TUTARLILIGI VE ERISILEBILIRLIGI ARTIRMAK, AYNI ZAMANDA SURUS KEYFINI EN UST SEVIYEDE TUTMAK AMACIYLA GELISTIRILDI. PROJE, SF90 STRADALE`I REFERANS ALARAK GUC ARTISI, LASTIK TUTUSU VE TEPKISELLIGI, FREN SISTEMI VERIMLILIGINI VE ELEKTRONIK KONTROL SISTEMLERININ FERRARI ENTEGRE ARAC TAHMINLEYICISI (FIVE) DIJITAL SISTEMI UZERINDEN EVRIMINI MERKEZE ALDI. BU SAYEDE EN TALEPKÂR SURUCULERE DAHI MAKSIMUM SURUS HEYECANI SUNMAK HEDEFLENDI. FERRARI MUHENDISLERI, ARACIN YOL TUTUSUNU GELISTIRIRKEN HER ZAMANKI GIBI SURUCU GERI BILDIRIMINI BES GOSTERGEYE GORE TANIMLADI: YANAL VE BOYLAMSAL IVMELENME, VITES DEGISIMI, FRENLEME VE SES. YANAL IVMELENME, SUSPANSIYON GEOMETRISI VE ELEKTRONIK DINAMIK KONTROL SISTEMLERI UZERINDE YAPILAN CALISMALARLA OPTIMIZE EDILDI DIREKSIYON TEPKISI HIZLANDIRILDI VE ARKA AKSIN MEKANIK TUTUSU ARTIRILDI. BOYLAMSAL IVMELENME, GAZ PEDALINA DAHA HIZLI TEPKI VERILMESI VE MAKSIMUM GUC ARTISI SAYESINDE IYILESTIRILDI. VITES GECIS STRATEJISI, DAHA KADEMELI HIS VE DAHA KISA TEPKI SURESI ICIN YENIDEN DUZENLENDI. FREN VERIMLILIGI, PEDALDAKI HIS VE PEDAL YOLUNUN KALITESI DE SF90 XX STRADALE ICIN GELISTIRILEN ABS EVO SAYESINDE IYILESTIRILDI. SES ISE, DEVIR ARALIGI BOYUNCA GAZ TEPKISINI NITELIKSEL OLARAK DOGRU YANSITACAK SEKILDE KALIBRE EDILDI.
FIVE SISTEMI, DINAMIK KONTROLLERDE ONEMLI BIR EVRIMI TEMSIL EDIYOR. BU SISTEM, GERCEK OLCUMLERE (IVME, 6D SENSOR) DAYALI BASITLESTIRILMIS MATEMATIKSEL BIR MODEL UZERINDEN ARACIN GERCEK ZAMANLI DAVRANISINI DIJITAL IKIZ OLARAK YENIDEN URETEBILIYOR. FIVE, DOGRUDAN OLCULEMEYEN PERFORMANS PARAMETRELERINI (HIZ - HATA PAYI < 1 KM/S, YALPA ACISI - HATA PAYI < 1°) YUKSEK DOGRULUKLA TAHMIN EDEREK CEKIS KONTROLUNU, ELEKTRONIK DIFERANSIYEL YONETIMINI VE E4WD SISTEMININ CALISMASINI OPTIMIZE EDIYOR. BU TAHMINLER, TUM ARAC DINAMIK KONTROLLERINE BESLENEREK TEPKILERIN DAHA HASSAS VE TEKRARLANABILIR OLMASINI SAGLIYOR. ORNEGIN ABS EVO, DORT TEKERLEGIN KAYMA HEDEFINI BELIRLEMEK VE FRENLEME DAGILIMINI OPTIMIZE ETMEK ICIN FIVE VERILERINI KULLANIYOR. SISTEM, MANETTINO`NUN TUM KONUMLARINDA VE HER YOL TUTUS KOSULUNDA ETKIN. GELISMIS HIZ TAHMINI, LASTIKLERIN BOYLAMSAL KUVVETININ HEM DUZ FRENLEMEDE HEM DE KOMBINE (FREN + VIRAJA GIRIS) DURUMLARINDA DAHA IYI KULLANILMASINI SAGLIYOR BOYLECE PARCA TOLERANSLARI VEYA CEVRESEL DEGISKENLIKTEN DOGAN SAPMALAR EN AZA INDIRILIYOR. SONUC, SF90 STRADALE`E KIYASLA DAHA GEC, DAHA SERT VE DAHA TEKRARLANABILIR FRENLEME AYRICA FERRARI SERISINDEKI TUM MODELLERDEN DAHA YUKSEK ELEKTRONIK KONTROL VERIMLILIGI. FREN SISTEMI, DAHA YUKSEK PERFORMANS SEVIYELERINI KARSILAYABILMEK ICIN TAMAMEN YENIDEN TASARLANDI. TUM DISKLER VE BALATALAR BUYUTULDU ON DISKLER OPTIMIZE EDILMIS HAVALANDIRMA KANALLARINA SAHIPKEN, YENI ARKA KALIPERLER TERMAL YONETIM VE RIJITLIGI ARTIRACAK SEKILDE GELISTIRILDI. BU BILESENLER ARASINDAKI UYUM, YOGUN KULLANIM ALTINDA BILE ISIL VERIMLILIK, YAPISAL DAYANIKLILIK VE PERFORMANS TUTARLILIGI SAGLIYOR.
849 TESTAROSSA, SINIRLARDA YOL TUTUSU MAKSIMIZE EDECEK OZEL BIR SUSPANSIYON KURULUMU VE KINEMATIK ACILARIYLA DONATILDI. YENI LASTIKLER VE OZEL AYAR SAYESINDE SF90 STRADALE`E KIYASLA YANAL PERFORMANSTA YUZDE 3 ARTIS SAGLANDI. AYNI ZAMANDA YOL YAYLARININ AGIRLIGI YUZDE 35 AZALTILDI. GOVDE SALINIM ACISI YUZDE 10 DUSURULDU BU SAYEDE GOVDE HAREKETLERI DAHA IYI KONTROL EDILIRKEN AERODINAMIK AVANTAJLAR VE DINAMIK KAMBER MAKSIMUMA CIKARILDI. AMORTISOR SONUMLEMESI HEM YOL HEM PIST SURUSUNU SIMULE EDEN SANAL VE FIZIKSEL OTURUMLAR YOLUYLA OPTIMIZE EDILDI. UCUNCU VITESTE, 5.500 DEV/DK`DAN ITIBAREN FARK EDILEN BOYLAMSAL IVMELENME ARTISI, DAHA IYI GUC/AGIRLIK ORANI, ICTEN YANMALI MOTORUN YUKSEK DEVIR PERFORMANSI VE TOPLAM GUC CIKISININ OZEL SEKILLENDIRILMESININ BIRLESIK SONUCUDUR. BU GELISIM, DUSUK DEVIR TEPKISINDEN ODUN VERMEDEN ELDE EDILDI. ARTAN PERFORMANSI KARSILAMAK ICIN EK BILESENLERIN DAHIL EDILMESI, TEORIK OLARAK AGIRLIGI 20 KILOGRAMDAN FAZLA ARTIRACAKTI ANCAK KAPSAMLI HAFIFLETME CALISMALARI SAYESINDE 849 TESTAROSSA, SF90 STRADALE ILE AYNI AGIRLIKTA KALDI. BUNUN SONUCU, MODEL GAMINDAKI EN IYI GUC/AGIRLIK ORANI OLDU.
LASTIKLERDE 3 MARKAYLA IS BIRLIGI!
LASTIKLER: FERRARI GELENEGINE UYGUN SEKILDE LASTIKLER, MICHELIN, PIRELLI VE BRIDGESTONE ILE YOGUN ORTAK GELISTIRME CALISMALARI SONUCUNDA ORTAYA CIKTI. BU IS BIRLIGI, FARKLI IHTIYACLARA YONELIK OZEL COZUMLER SUNDU. MEVCUT TEKNOLOJILER ARASINDA SUNLAR YER ALIYOR: MICHELIN PILOT SPORT CUP2R (ISTEGE BAGLI), MICHELIN PILOT SPORT CUP2 (ASSETTO FIORANO), PIRELLI PZERO R (STANDART) VE BRIDGESTONE POTENZA SPORT (STANDART, RUN-FLAT VERSIYONU DA MEVCUT). HER COZUM, CESITLI KOSULLARDA OPTIMUM PERFORMANSI GARANTI ETMEK UZERE ORTAK SANAL VE FIZIKSEL GELISTIRME OTURUMLARIYLA TASARLANDI. ODAK NOKTASI, SURUS DUYGUSUNU KORUMAK, SAF PERFORMANSI ARTIRMAK VE ORTA YOL TUTUS KOSULLARINDA DAVRANISI IYILESTIRMEK OLDU. OLCULER: ON 265/35 R20, ARKA 325/30 R20.
ADAS (ILERI SURUCU DESTEK SISTEMLERI): SURUCU DESTEK SISTEMLERI, KONFOR VE GUVENLIGI ARTIRMAK AMACIYLA ENTEGRE EDILDI. BU SISTEMLER, YALNIZCA ACIL DURUMLARDA, MUMKUN OLAN EN AZ MUDAHALEYLE VE SURUCUNUN IHTIYAC DUYDUGU ANLARDA DEVREYE GIRIYOR. TUMU, GOSTERGE PANELI MENULERI UZERINDEN TAMAMEN YAPILANDIRILABILIYOR. OZELLIKLER ARASINDA SUNLAR BULUNUYOR:
` DUR-KALK FONKSIYONLU ADAPTIF HIZ SABITLEYICI
` BISIKLETLI ALGILAMA OZELLIGINE SAHIP OTOMATIK ACIL FRENLEME
` KOR NOKTA UYARISI
` SERIT TERK UYARISI
` SERIT TAKIP ASISTANI
` OTOMATIK UZUN FAR
` TRAFIK ISARETI TANIMA
` CEVRE GORUS SISTEMI
` ARKA CAPRAZ TRAFIK UYARISI
` SURUCU YORGUNLUK TAKIBI
DIS TASARIM: 849 TESTAROSSA, FLAVIO MANZONI YONETIMINDEKI FERRARI TASARIM MERKEZI TARAFINDAN GELISTIRILDI. SF90 STRADALE`IN FORMUNU KOKTEN DEGISTIREREK ARACIN TEKNOLOJIK VE PERFORMANS OZELLIKLERINI ONE CIKARIYOR. STIL DILI HEYKELSI FORMLAR ILE GRAFIK UNSURLAR ARASINDA DENGELI, MIMARI VE GELECEGE DONUK BIR YONELIM SERGILIYOR. DIKEY VE ENINE CIZGILER, HAVACILIKTAN VE 1970`LERIN SPOR PROTOTIPLERINDEN ESINLENEN, DAHA ONCE GORULMEMIS BIR GORSEL DUZEN OLUSTURUYOR. YAN PROFILDE, ANA KARAKTER CIZGISINDEN BASLAYARAK GELISEN UC BOYUTLU KAPI FORMU DIKKAT CEKIYOR. KAPININ DERIN BICIMDE OYULMUS UST YUZEYI, SERI URETIM BIR OTOMOBILDE DAHA ONCE GORULMEMIS KARMASIK BIR UC BOYUTLULUGA SAHIP VE GOVDE ILE KABIN ARASINDAKI ILISKIYI YENIDEN TANIMLIYOR. PANEL, FERRARI`NIN ILERI URETIM SURECLERI SAYESINDE TEK PARCA ALUMINYUM ALASIM DOKUM OLARAK URETILIYOR. KAPI TASARIMININ KARAKTERISTIGI, AERODINAMIK BIR KANAL OLARAK KULLANILMA BICIMINDEN GELIYOR. BU, KAPIYA OZGUN BIR DINAMIZM VE MIMARI KAZANDIRIYOR. SIYAH KONTRASTLI DIKEY YAN HAVA GIRISI, INTERCOOLER`A HAVA YONLENDIRIRKEN EK BIR GIRIS DAHA ICERIYOR BOYLECE MIMARI ETKI GUCLENIYOR VE UC BOYUTLU GOVDE TASARIMINA YENI BIR YORUM GETIRILIYOR. KARAKTER CIZGISI ARKAYA DOGRU UZANARAK, 512 S`TEN ILHAM ALAN CIFT KUYRUKLU TASARIMA BAGLANIYOR. BU COZUM, KABININ GORSEL ALGISINI DEGISTIREREK ONU DAHA KOMPAKT HALE GETIRIYOR VE ONE EGIMLI BIR TASARIM ETKISI YARATIYOR.
ON BOLUMDEKI HACIMLER, 1980`LERIN FERRARI GEOMETRILERINI HATIRLATIYOR. KOPRU FORMUNDA YATAY PANEL, FARLARI BIRBIRINE BAGLAYARAK FERRARI 12CILINDRI VE F80`DE KULLANILAN STIL TEMASINI YENIDEN YORUMLUYOR. BU OGE, YUZEYDEKI BOSLUKLAR VE HACIMLER ARASINDA YENI BIR ORAN YARATARAK TAM GENISLIKTE BIR SPOYLER ETKISI SAGLIYOR. ARKA BOLUMDE ISE 512 S`TEN ILHAM ALAN CIFT KUYRUK, AKTIF KANATLA ENTEGRE EDILEREK PATENTLI BIR AERODINAMIK COZUM SUNUYOR. HEYKELSI ARKA TAMPON, ARACIN SPORTIF DURUSUNU GUCLENDIRIYOR VE GENISLIGI VURGULUYOR. ORTA BOLUM ISE IKONIK YUVARLAK EGZOZ CIKISLARININ CEVRESINDEKI FORM ILE ONE CIKIYOR. KUYRUK BOLUMU, MERKEZDE BELIRGINLESEN TAM GENISLIKTE BIR DIFUZORLE TAMAMLANIYOR BU DA ARACIN ASIRI PERFORMANS KIMLIGINI PEKISTIRIYOR. USTTEN BAKILDIGINDA, ARACIN SON DERECE TEMIZ KOMPOZISYONU GORULEBILIYOR. ON TAMPONDAN CIKINTI YAPAN KANATLAR ILE ARKA KUYRUK BOLUMLERI, ARACIN DIS HATLARINI UYUM ICINDE TANIMLIYOR. ARKA CAM, GORSEL OLARAK IKI KUYRUK BOLUMUNE ENTEGRE EDILEREK KABININ ONE EGIMLI DURUSUNU BIR KEZ DAHA VURGULUYOR. DOVME ALASIM JANTLAR, AERODINAMI DEPARTMANIYLA YAKIN IS BIRLIGI ICINDE GELISTIRILDI. BELIRGIN AERODINAMIK PROFILLER VE GENISLETILMIS ELMAS KESIM UYGULAMASI, TEKERLEK YUVASINDAN HAVA CIKISINI OPTIMIZE EDERKEN AKISI DA KONTROL EDIYOR. GEOMETRILER, GENIS BIR ESTETIK VE ISLEVSEL KISISELLESTIRME IMKÂNI SUNUYOR.
IC MEKÂNDA ERGONOMI IYILESTIRILDI!
IC TASARIM: 849 TESTAROSSA`NIN IC MEKÂNI, YATAY KOKPIT DUZENINE SAHIP BIR BERLINETTA ILE TEK KOLTUKLU YARIS KOKPITININ SENTEZINI SUNUYOR. GOSTERGE PANELININ UST BOLUMU, ALUMINYUM CERCEVELI `C` SEKLINDEKI HAVALANDIRMA IZGARALARIYLA BIRLIKTE `YUZER` BIR ETKI YARATIYOR. UST VE ALT BOLUMLER ARASINDA, ANA KONTROLLERIN VE YOLCU EKRANININ ENTEGRE EDILDIGI KONTRAST YATAY BIR BANT UZANIYOR. ALT BOLUMDE ISE IKI MIMARI `YELKEN` MOTIFI BULUNUYOR BUNLARDAN DIREKSIYON TARAFINDAKINE, F80`DEN ILHAM ALAN YUZER KONUMLU VITES GECIS PANELI ENTEGRE EDILMIS DURUMDA. ORTA TUNEL DUZENI, IKINCIL KONTROLLERI DAHA AKILCI VE MINIMALIST BICIMDE DAGITACAK SEKILDE YENIDEN TASARLANDI. MERKEZI YELKEN TEMASI, KAPI ICLERINDE DE SURDURULUYOR BURADA ALUMINYUM IZGARALI BIR BAS HOPARLOR VE KAPI KOLU BU FORMUN ICINE YERLESTIRILMIS. IC MEKÂN TASARIMI, ALAN KULLANIMINI OPTIMIZE ETMEYI VE ERGONOMIYI IYILESTIRMEYI HEDEFLIYOR. KAPI PANELININ ALT KISMI VE CEVRESINDEKI ALAN DARALTILARAK GIRIS CIKIS KOLAYLASTIRILDI BU DA ARKA KOLTUK VE YOLCU TARAFI TORPIDO GOZU ICIN EK ALAN YARATTI. KOLTUKLAR IKI VERSIYONLA SUNULUYOR:
` KONFOR VERSIYONU, DOSEMEDEKI HEYKELSI ISLEME VE KOKPIT GEOMETRISIYLE UYUMLU STIL CIZGILERINE SAHIP.
` KARBON FIBER YARIS KOLTUGU ISE GUCLU YAN DESTEKLERIYLE SPORTIF SURUSLERDE IDEAL YANAL TUTUS SAGLIYOR.
HER IKI VERSIYON DA ERGONOMI VE TASARIMIN BIRLIKTE INCELENDIGI OZEL BIR CALISMANIN URUNU.
HMI (INSAN-MAKINE ARAYUZU): 849 TESTAROSSA`NIN DIREKSIYONU DIJITAL VE ANALOG ISLEVLERI BIR ARADA SUNUYOR: F80`DE DE GORULEN MEKANIK KONTROLLER KORUNMUS DURUMDA BUNLARIN ARASINDA IKONIK ENGINE START (MOTOR CALISTIRMA) BUTONU DA YER ALIYOR. DIJITAL GOSTERGE EKRANI ISE ELEKTRIKLI SURUS MODLARININ (EMANETTINO UZERINDEN) HIZLI BIR SEKILDE YENIDEN YAPILANDIRILMASINA IMKÂN VERIYOR. KULLANICI ARAYUZU, ISLEVLERI SURUCUNUN ETRAFINDA TOPLAMAK UZERE TASARLANMIS BU DUZEN, KAPI PANELI VE ORTA TUNELI DE KAPSAYAN CEVRELEYICI BIR ETKI YARATIYOR. YOLCU BOLUMU, AYNI ETKIYI DAHA AZ BELIRGIN SEKILDE YANSITIYOR. BAGLANTI OZELLIKLERI, APPLE CARPLAY® VE ANDROID AUTO® UYUMLULUGU ILE GARANTI ALTINA ALINMIS DURUMDA. AKILLI TELEFONLAR ICIN KABLOSUZ SARJ, ORTA TUNELE ENTEGRE EDILMIS. ARAC AYRICA, OZEL BIR UYGULAMA UZERINDEN ARACIN UZAKTAN TAKIP EDILMESINE IMKÂN VEREN MYFERRARI CONNECT SISTEMIYLE DONATILMIS.
ASSETTO FIORANO: 849 TESTAROSSA, GELENEKSEL OLARAK MARKANIN EN YUKSEK PERFORMANSLI MODELLERI ICIN SUNULAN ASSETTO FIORANO PAKETINI DE OPSIYON OLARAK SUNUYOR. BU PAKET, PIST ODAKLI KULLANIM ICIN GELISTIRILMIS OZEL TEKNIK COZUMLER ICERIYOR. PAKET KAPSAMINDA, MULTIMATIC TARAFINDAN GELISTIRILEN AYARLANABILIR AMORTISORLER, PIST KOSULLARINDA OPTIMUM YOL TUTUSU VE HASSASIYET SAGLIYOR. KAPUT VE KAPI PANELLERINDE KARBON FIBER, ARKA CAM YERINE POLIKARBONAT MALZEME GIBI HAFIF YAPILAR SAYESINDE OTOMOBILIN AGIRLIGI STANDART VERSIYONA GORE KAYDA DEGER OLCUDE AZALTILIYOR. AYRICA KARBON FIBER AERODINAMIK EKLENTILER VE PIST LASTIKLERI, ARACIN YERE BASMA KUVVETINI VE VIRAJ PERFORMANSINI ARTIRIYOR. BU PAKET, PISTTE MAKSIMUM KEYIF ALMAK ISTEYEN MUSTERILER ICIN 849 TESTAROSSA`YI DAHA DA EKSTREM HALE GETIRIYOR.
FERRARI TASARIMCILARIYLA BIRLIKTE TASARLA, 7 YIL BAKIMI DUSUNME!
KISISELLESTIRME: 849 TESTAROSSA, FERRARI`NIN ZENGIN KISISELLESTIRME PROGRAMIYLA SUNULUYOR. MUSTERILER, IC VE DIS TASARIMDA COK GENIS BIR RENK, MALZEME VE KAPLAMA SECENEGI ARASINDAN TERCIH YAPABILIYOR.
` DIS TASARIMDA OZEL GOVDE RENKLERI, CIFT RENKLI SEMALAR, KARBON FIBER DETAYLAR VE FARKLI JANT SECENEKLERI MEVCUT.
` IC MEKÂNDA ISE DERI, ALCANTARA, KARBON FIBER VE METALIK KAPLAMALAR GIBI PREMIUM MALZEMELER KULLANILIYOR.
` AYRICA FERRARI`NIN `TAILOR MADE` PROGRAMI ILE TAMAMEN KISIYE OZEL COZUMLER GELISTIRMEK MUMKUN. BU PROGRAMDA MUSTERI, FERRARI TASARIMCILARIYLA BIREBIR CALISARAK, KENDINE OZGU RENKLER, ISLEMELER VE MALZEMELER SECEBILIYOR.
SONUCTA HER 849 TESTAROSSA, SAHIBININ ZEVKINE VE TARZINA UYGUN SEKILDE ESSIZ HALE GELIYOR.
YEDI YILLIK BAKIM PROGRAMI: TUM 849 TESTAROSSA SAHIPLERINE, FERRARI`NIN SUNDUGU YEDI YILLIK BAKIM PROGRAMI DÂHIL EDILIYOR. BU PROGRAM, MARKANIN KALITE VE MUSTERI MEMNUNIYETINE VERDIGI ONEMI GOSTERIYOR. PROGRAM KAPSAMINDA:
` PERIYODIK BAKIM,
` ORIJINAL YEDEK PARCA KULLANIMI,
` FERRARI`NIN UZMAN TEKNISYENLERI TARAFINDAN SERVIS,
` DUZENLI KONTROL VE YAZILIM GUNCELLEMELERI,
TAM 7 YIL BOYUNCA HICBIR EK UCRET OLMADAN SAGLANIYOR. BOYLECE MUSTERILER, OTOMOBILLERINI HER ZAMAN EN UST SEVIYEDE PERFORMANS VE GUVENLIKLE KULLANABILIYOR.
FERRARI 849 TESTAROSSA - TEKNIK OZELLIKLER
HIBRIT GUC AKTARMA SISTEMI
` MAKSIMUM GUC: 1050 CV
ICTEN YANMALI MOTOR
` CIFT TURBO V8 - KURU KARTER
` MOTOR HACMI: 3990 CC
` SILINDIR CAPI / STROK: 88 X 82 MM
` MAKSIMUM GUC: 830 CV @ 7.500 DEV/DK
` MAKSIMUM TORK: 842 NM @ 6.500 DEV/DK
` MAKSIMUM DEVIR: 8300 DEV/DK
` SIKISTIRMA ORANI: 9,54:1
` OZGUL GUC: 208 CV/L
ELEKTRIK SISTEMI
` EDRIVE MODUNDA MAKSIMUM GUC: 163 CV
` BATARYA KAPASITESI: 7.45 KWH
` EDRIVE MODUNDA MAKSIMUM MENZIL: 25 KM

OLCULER VE AGIRLIKLAR
` UZUNLUK: 4718 MM
` GENISLIK: 2304 MM
` YUKSEKLIK: 1225 MM
` AKS MESAFESI: 2650 MM
` ON IZ GENISLIGI: 1678 MM
` ARKA IZ GENISLIGI: 1673 MM
` BOS AGIRLIK: 1570 KG
` GUC/AGIRLIK ORANI: 1,15 KG/CV
` AGIRLIK DAGILIMI: %45 ON / %55 ARKA
` YAKIT DEPOSU: 68 LITRE
` BAGAJ HACMI: 74 LITRE
LASTIKLER VE JANTLAR
` ON: 265/35 R20 J9.5
` ARKA: 325/30 R20 J11.5
FRENLER
` ON: 410 X 223 X 38 MM
` ARKA: 372 X 233 X 34 MM
SANZIMAN
` 8 ILERI CIFT KAVRAMALI F1 DCT

ELEKTRONIK KONTROLLER
SSC 9.0, TC, EDIFF, SCM, FDE 2.0, EPS, FIVE, ABS EVO VE MANETTINO`NUN TUM POZISYONLARINDA PERFORMANS EBD
PERFORMANS
` MAKSIMUM HIZ: 330 KM/S
` 0-100 KM/S: 2,3 S
` 0-200 KM/S: 6,35 S
` 100-0 KM/S: 28,5 M
` 200-0 KM/S: 108,0 M

Alternatif Bank Mobil’i
Hemen İndirin

Cep telefonu numaranızı yazın, Alternatif Bank Mobil uygulaması bir SMS ile cebinize gelsin.