INTERAKTIF REKLAMCILIK DERNEGI TARAFINDAN DUZENLENEN `IAB CONNECT: DIJITAL PAZARLAMADA YAPAY ZEKA` ETKINLIGI YAPILDI
INTERAKTIF REKLAMCILIK DERNEGI TARAFINDAN DUZENLENEN `IAB CONNECT: DIJITAL PAZARLAMADA YAPAY ZEKA` ETKINLIGI YAPILDI - BASIN ACIKLAMASI
KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:
INTERAKTIF REKLAMCILIK DERNEGI (IAB) TARAFINDAN DUZENLENEN `IAB CONNECT: DIJITAL PAZARLAMADA YAPAY ZEKA` ETKINLIGI, 24 EYLUL 2025`TE ISTANBUL BILGI UNIVERSITESI EV SAHIPLIGINDE GERCEKLESTIRILDI. DIJITAL PAZARLAMA ILETISIMI PROFESYONELLERININ YOGUN KATILIMIYLA GERCEKLESEN ETKINLIKTE, SEKTORUN ONDE GELEN ISIMLERI, YAPAY ZEKANIN SEKTOR UZERINDEKI DONUSTURUCU GUCUNU PEK COK YONUYLE MERCEK ALTINA ALDI.
ETKINLIGIN ACILIS KONUSMALARINI IAB YONETIM KURULU BASKANI DR. CUNEYT DEVRIM VE ISTANBUL BILGI UNIVERSITESI`NDEN DR. CAGLA GUL SENKARDES YAPTI. IAB YONETIM KURULU BASKANI CUNEYT DEVRIM, `IAB’NIN EN ONEMLI AMACLARINDAN BIR TANESI, YENI GELISIM ALANLARIYLA ILGILI SEKTORU BESLEYECEK BILGI VE ORTAMI SAGLAMAK. CONNECT ETKINLIKLERI BU AMACI GERCEKLESTIRMEMIZ ICIN ONEMLI BIR FIRSAT SAGLIYOR. YAPAY ZEKAYI PAZARLAMA VE REKLAM ALANINDA NE KADAR KULLANIYORUZ DIYE BAKTIGIMIZDA, MCKINSEY’IN YAPTIGI BIR ARASTIRMAYA GORE, YAPAY ZEKAYI EN COK KULLANAN DEPARTMANIN YUZDE 42 ORANIYLA PAZARLAMA VE SATIS OLDUGUNU GORUYORUZ. YAPAY ZEKA ARTIK SADECE BIR TEKNOLOJI DEGIL; SEKTORUMUZUN HER ALANINI HIZLA DONUSTUREN VE HAYATLARIMIZI ETKILEYEN ONEMLI BIR GUC. BUGUNKU ETKINLIGIMIZIN SIZLERE ILHAM VERMESINI VE BURADAN YAPAY ZEKANIN HAYATIMIZA ETKILERI KONUSUNDA BIRAZ DAHA DONANIMLI CIKMANIZA KATKI SAGLAMASINI UMIT EDIYORUM.` DIYEREK YAPAY ZEKANIN DONUSTURUCU ETKISINE DIKKAT CEKTI. DR. CAGLA GUL SENKARDES ISE ETKINLIGIN AMACININ YAPAY ZEKA TEKNOLOJILERINI TUM BOYUTLARIYLA ELE ALMAK VE KATILIMCILARA BU DONUSUMUN BIR PARCASI OLMA YOLUNDA ILHAM VERMEK OLDUGU VURGULAYARAK, SOZLERINI “BIZ UNIVERSITE OLARAK FARKLI BOLUMLERIMIZDE YAPAY ZEKA ALANINDA CIDDI CALISMALAR YAPARKEN BIR YANDAN DA BU KONUDA BILGI PAYLASIMINA COK ONEM VERIYORUZ. BU MISYONUMUZ DOGRULTUSUNDA IAB ILE BU ETKINLIGI DUZENLEME FIRSATI BULDUGUMUZ ICIN COK MEMNUNUZ.” SOZLERIYLE TAMAMLADI.
YAPAY ZEKA CALISMA GRUBU BASKANI SARPER DANIS, “YAPAY ZEKA BILINMEZLERI OLAN BIR KONU. O NEDENLE DAHA IYI ANLAMAYA VE COZUMLER URETMEYE IHTIYACIMIZ OLAN BIR DONEMDEYIZ. ISIN BUYUKLUGUNE BAKTIGIMIZDA, TURKIYE TAHMINI MEDYA VE REKLAM YATIRIMLARI RAPORUNA GORE 2024 YILINDA GERCEKLESEN DIJITAL MEDYA HARCAMALARININ 213 MILYAR TL OLDUGUNU GORUYORUZ VE BU TOPLAM MEDYA YATIRIMLARININ %74’U DEMEK. DOLAYISIYLA BURADA YAPAY ZEKANIN DIREKT OLARAK ETKILEYECEGI %74’LUK BIR ALANDAN BAHSEDIYORUZ. ONUMUZDEKI DONEMDE EKOSISTEMDEKI TUM PAYDASLAR YAPAY ZEKANIN YENILIKLERINDEN COK ETKILENECEK GIBI GORUNUYOR.” DIYEREK, YAPAY ZEKANIN EN COK HANGI ALANLARDA KULLANILDIGINA ILISKIN BIR SUNUM GERCEKLESTIRDI.
PANELLER VE KONUSMALARLA YAPAY ZEKANIN FARKLI YUZLERI KESFEDILDI
ETKINLIK, YAPAY ZEKANIN SEKTORE OLAN ETKILERINI FARKLI ACILARDAN INCELEYEN PANELLER VE SOYLESILERLE DEVAM ETTI. DIJITAL VARLIKLAR SPONSORLUGUNDA GERCEKLESEN `YAYINCININ YAPAY ZEKA YOLCULUGU` PANELINDE, DIJITAL VARLIKLAR GENEL MUDURU VOLKAN ORMANLI MODERATOR OLARAK YER ALDI. YAPAY ZEKANIN OPERASYONEL SURECLERDEKI ETKISI, MARKALARA SUNDUGU FIRSATLAR, ETIK ICERIK URETIMI VE TELIF HAKLARI GIBI KONULARIN ELE ALINDIGI PANELIN KONUSMACILARI, YOUTUBE STRATEJIK ORTAKLIKLAR MUDURU BORA BASMAN, TGRTHABER.COM GENEL YAYIN YONETMENI IBRAHIM GUNAY VE KIZLARSORUYOR CEO`SU MENGUC TANRISEVEN OLDU.
`YAPAY ZEKA ILE YENI NESIL HIKAYELER` PANELININ MODERATORLUGUNU ISE WUNDAM KURUCUSU OZAN OKE USTLENDI. KONUSMACILAR ARASINDA PEPPER ROOT KREATIF AI STUDYO KURUCU ORTAGI ONER BIBERKOKU, FORD TURKIYE PAZARLAMA LIDERI TALAT ISCIOGLU VE HAVAS AI STRATEJI VE INOVASYON DIREKTORU YAVUZHAN GEL YER ALDI. PANELDE, MARKALARIN YAPAY ZEKAYA YAKLASIMIYLA BIRLIKTE KREATIF URETIM VE PRODUKSIYON SURECLERINDE YASANAN DEGISIMLER KONUSULDU.
HYPE SPONSORLUGUNDA GERCEKLESEN `ALGORITMALARLA PLAN YAPMAK: MEDYADA YAPAY ZEKA DONEMI` PANELINDE, HYPE`IN OPERASYONDAN SORUMLU YONETICISI UMUT TOKA MODERATORLUGUNDE, DOUBLEMINDS KURUCUSU ALPER YARAMANOGLU VE BOYNER GRUP BUYUME VE DIJITAL PAZARLAMA DIREKTORU MUSTAFA CENGIZ, YAPAY ZEKA DESTEKLI MEDYA ARACLARININ KULLANIMI VE PLANLAMADAKI SEFFAFLIK KONULARINI MASAYA YATIRDI. ARDINDAN, ITU VERI BILIMI VE ANALITIGI BOLUMU OGRETIM UYESI VE PARTON BIG DATA KURUCUSU PROF. DR. ALTAN CAKIR, YAPAY ZEKANIN REKLAM VE PAZARLAMA TEKNOLOJILERINI NASIL SEKILLENDIRDIGINE DAIR BIR SUNUM GERCEKLESTIRDI.
`YAPAY ZEKA CAGINDA VERI, HEDEFLEME VE OLCUMLEME` PANELI, REKLAMCILIGIN UC TEMEL UNSURU OLAN BU ALANLARDA YAPAY ZEKANIN ETKILERINI FARKLI PERSPEKTIFLERDEN DEGERLENDIRDI. PANELIN MODERATORLUGUNU IAB YAPAY ZEKA CALISMA GRUBU UYESI ASLI EFE YAPARKEN, LENOVO GENEL MUDUR YARDIMCISI BANU SOYAK, BLACK C MEDIA`NIN GELIRDEN SORUMLU ORTAK YONETICISI ILTER AVCI VE SEM CDO`SU REHA BASOGUL KONUSMACI OLARAK KATILDI.
TOPLUMSAL VE ETIK BOYUTLAR DA UNUTULMADI
ETKINLIGIN SON BOLUMUNDE GERCEKLESEN SOYLESILERDE, YAPAY ZEKANIN HEM TOPLUMSAL, KULTUREL VE CEVRESEL BOYUTU HEM DE ETIK VE HUKUKI CERCEVESI ELE ALINDI. IAB CEO`SU NESLIHAN OLCAY’IN ISTANBUL BILGI UNIVERSITESI`NDEN PROF. DR. ERKAN SAKA ILE YAPTIGI SOYLESIDE, YAPAY ZEKANIN TOPLUMSAL, KULTUREL VE CEVRESEL ETKILERI KONUSULDU. JUSTA HUKUK`TAN AVUKAT MERVE OZEL ILE GERCEKLESTIRILEN SOYLESIDE ISE, YAPAY ZEKADA ETIK VE HUKUKI CERCEVE KONULARINDAKI SORULAR YANITLANDI.
OTURUMLAR, YAPAY ZEKANIN SADECE TEKNIK BIR ARAC OLMADIGINI, AYNI ZAMANDA SURDURULEBILIR VE SORUMLU BIR DIJITAL DONUSUM GEREKTIRDIGINI GOSTERDI. KATILIMCILAR, YAPAY ZEKANIN SUNDUGU YENILIKCI COZUMLERLE GELECEGIN PAZARLAMA DUNYASINA YONELIK VIZYONLARINI GELISTIRDILER.
ETKINLIK, PANEL SPONSORLARI DIJITAL VARLIKLAR VE HYPE’IN; DESTEK SPONSORLARI AKTIFBANK, KIZLARSORUYOR, MEDIAZONE, UNILEVER’IN VE TEDARIK SPONSORLUGUNU USTLENEN SBARRO’NUN KATKILARI ILE DUZENLENDI.