KURESEL PAZARDA LUKS SEGMENTIN IKINCI EL SATIS VE KIRALAMA MODELI TUKETICI ICIN CAZIP BIR HALE GELDI - EY LUKS TUKET

KURESEL PAZARDA LUKS SEGMENTIN IKINCI EL SATIS VE KIRALAMA MODELI TUKETICI ICIN CAZIP BIR HALE GELDI - EY LUKS TUKETIM ENDEKSI

KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

EY LUKS TUKETIM ENDEKSI 2025 SONUCLARINA GORE KALITE, FIYAT VE SURDURULEBILIRLIK LUKS SEGMENT TUKETICILERININ KARARLARINI SEKILLENDIRIYOR. ANKETE KATILAN TUKETICILERIN %71’I YUKSEK KALITELI URUNLERE SAHIP OLMA ARZUSUYLA HAREKET EDIYOR, ANCAK %62’SI FIYATI EN BUYUK CAYDIRICI UNSUR OLARAK GOSTEREREK URUNU SATIN ALMAKTAN VAZGECTIGINI BELIRTIYOR. LUKS SEGMENT TUKETICILERININ %54’U ISE LUKS BIR MARKA TARAFINDAN IKINCI EL URUNLERININ SATISI YAPILMASI DURUMUNDA, BU URUNLERI SATIN ALMAYA SICAK BAKIYOR.



ULUSLARARASI DANISMANLIK SIRKETI EY, LUKS TUKETICILERIN DEGISEN TERCIHLERINI VE DAVRANISLARINI ANALIZ EDEN KAPSAMLI CALISMASI EY LUKS TUKETIM ENDEKSI 2025’I YAYIMLADI. FARKLI PAZARLARDAN VE CESITLI JENERASYONLARDAN 1600 TUKETICIYLE YAPILAN CALISMADA, LUKS MARKALARIN MUSTERILERIYLE YENIDEN BAG KURMASINI VE MEVCUT PAZAR ZORLUKLARINI ASMASINI SAGLAYACAK YENI YOLLARI ORTAYA KOYMAK AMACLANIYOR. ANKET SONUCLARI, KURESEL PAZARDA LUKS SEGMENTIN IKINCI EL SATIS VE KIRALAMA MODELININ TUKETICI ICIN CAZIP BIR HALE GELDIGINI GOSTERIYOR.

KURESEL CAPTA LUKS SEKTORU ZORLUKLARLA KARSI KARSIYAYKEN, BIRCOK MARKA DUSEN SATISLARLA MUCADELE EDIYOR. ON YILLARDIR LUKS SEKTORU CIFT HANELI BUYUME ORANLARINDAYDI, ANCAK SON YILLARDA SEKTORDE YASANAN DUSUS, LUKS MARKALARI STRATEJILERINI YENIDEN GOZDEN GECIRMEYE YONLENDIRIYOR. GENEL OLARAK, KURESEL CAPTA LUKS SEKTORU BIR DURGUNLUK YASIYOR VE BU DURUM SEKTOR GENELINDE KÂR UYARILARINI DA TETIKLIYOR. LUKS SEKTORUNUN HIZLA DEGISEN TUKETICI ALISKANLIKLARINA VE KURESEL MEGATRENDLERDEKI DEGISIMLERE UYUM SAGLAMASI ONEM TASIYOR.

LUKS MARKALAR ‘ULASILABILIRLIGI’ SORGULUYOR

EY LUKS TUKETIM ENDEKSI’NE GORE LUKS MARKALAR, YENI DUNYA DUZENINE UYUM SAGLAMAK ICIN MUSTERILERINI DAHA IYI ANLAMAYA CALISIYOR. BU YALNIZCA ISLERINI DESTEKLEYEN YUKSEK GELIRLI BIREYLERI DEGIL, SON YILLARDA BUYUMENIN TEMEL ITICI GUCU OLAN, LUKSE ULASMA ARZUSU TASIYAN TUKETICILERI DE KAPSIYOR. ANCAK BU DURUM, LUKS MARKALARIN UZUN SUREDIR DENGELEMEKTE ZORLANDIGI BIR PARADOKSU DA TEKRAR GUNDEME GETIRIYOR: BIR MARKA NE KADAR ARZU EDILIR HALE GELIRSE, SATISLAR O KADAR ARTAR ANCAK BIR MARKAYI DAHA FAZLA KISI KULLANMAYA BASLARSA VE BU DA MARKANIN ARZU EDILIRLIGINI AZALTIR.

TUKETICILERIN %71’I YUKSEK KALITEYE DAHA COK ONEM VERIYOR

ENDEKS YUKSEK KALITEYI LUKSUN TEMELI OLARAK TANIMLARKEN, STATU ARZUSUNUN DA HÂLÂ ETKILI OLDUGUNU ORTAYA KOYUYOR. MUSTERILERIN %71’I YUKSEK KALITELI URUNLERE SAHIP OLMA ISTEGIYLE HAREKET EDERKEN, %32’SI LUKS MODAYI STATU GOSTERGESI OLARAK SATIN ALIYOR. ANKETE KATILANLARIN %54’U, LUKS BIR MARKADAN DOGRUDAN IKINCI EL URUN SATIN ALABILECEGINI BELIRTIYOR. BENZER SEKILDE, %50’SI SATIN ALMAK YERINE KIRALAMAYI TERCIH EDEBILECEGINI SOYLUYOR. SESSIZ LUKS TRENDINE RAGMEN, MARKA LOGOLU URUNLER HÂLÂ CAZIBESINI KORUYOR: TUKETICILERIN %26’SI LOGOYU ILK BES SATIN ALMA KRITERI ARASINDA GOSTERIRKEN, YALNIZCA %12’SI LOGOSUZ URUNLERI TERCIH EDIYOR. LUKS TUKETICI ICIN SATIN ALDIGI URUNUN KALITELI OLMASI, O URUNUN FIYATI YA DA KISIDE YARATTIGI AYRICALIKLI HISSETME DUYGUSUNA GORE DAHA AGIR BASIYOR. ANCAK YUKSEK HARCAMA YAPAN “PRESTIJ ODAKLI” (%42) VE “SECICI” (%34) MUSTERILER, BUNU DAHA COK STATU GOSTERGESI OLARAK GORUYOR.

SURDURULEBILIRLIK SATIN ALMA KARARLARINI ETKILIYOR

URUN KALITESIYLE YAKINDAN BAGLANTILI OLAN SURDURULEBILIRLIK DE SATIN ALMA KARARLARINI ETKILEYEN ONEMLI BIR FAKTOR OLARAK ONE CIKIYOR. MUSTERILERIN YAKLASIK UCTE BIRI (%31), SURDURULEBILIRLIGI EN ONEMLI BES SATIN ALMA KRITERI ARASINDA GOSTERIYOR BU ORAN FIYAT KRITERIYLE (%30) NEREDEYSE ES DEGER. TUKETICILERI SURDURULEBILIRLIGE YONELTEN BASLICA UYGULAMALAR ARASINDA SURDURULEBILIR AMBALAJ (%53) VE YENILIKCI MALZEMELER (%45) YER ALIYOR. BU DA MUSTERILERIN UZUN VADELI DEGER VE CEVRESEL YENILIKLERE GIDEREK DAHA FAZLA ONEM VERDIGINI GOSTERIYOR.

FIYAT VE KALITE UYUSMAZLIGI MUSTERIYI UZAKLASTIRIYOR

ENDEKS, KALITE ILE FIYAT ARASINDAKI KOPUKLUGUN TUKETICILERI UZAKLASTIRDIGINI ORTAYA KOYUYOR. KATILIMCILARIN %62’SI SON BIR YIL ICINDE LUKS BIR URUN SATIN ALMAYI DUSUNDUGUNU, ANCAK FIYATIN EN BUYUK CAYDIRICI UNSUR OLMASI NEDENIYLE VAZGECTIGINI BELIRTIYOR. MUSTERILERIN %46’SI, ISTEDIKLERI URUNU SATIN ALABILMEK ICIN YETERINCE BIRIKIM YAPANA KADAR YA DA MARKA INDIRIM VEYA OUTLET SATISI SUNANA KADAR BEKLEMEYI TERCIH EDIYOR. X KUSAGI (1965–1980 DOGUMLU), YUKSEK MALIYETI GEREKCE GOSTEREREK SATIN ALMAKTAN EN COK VAZGECEN GRUP (%38) OLARAK ONE CIKIYOR.

FIZIKSEL MAGAZA ALISVERISI HÂLÂ BASKIN

LUKS SEGMENT TUKETICILERI ICIN FIZIKSEL MAGAZADAN ALISVERIS HÂLÂ ONCELIKLI TERCIH. KATILIMCILARIN %75’I SON LUKS URUNUNU MARKANIN FIZIKSEL MAGAZASINDAN SATIN ALDIGINI BELIRTIYOR. OMNICHANNEL (COKLU KANAL) ALISVERISIN YUKSELISINE RAGMEN, LUKS TUKETICILERININ %33’U MAGAZA ZIYARETINI MARKANIN WEB SITESIYLE BIRLESTIRMEYI TERCIH EDIYOR. BAZI PAZARLARDA OMNICHANNEL ILK TERCIH EDILEN KANAL OLSA DA (%55), BU KANALIN MEMNUNIYET ORANI FIZIKSEL MAGAZAYA GORE BELIRGIN SEKILDE DUSUK. BU DURUM, PREMIUM URUNLERIN VE AYRICALIKLI HIZMETIN DIJITALDE DE KUSURSUZ SEKILDE SUNULMASI GEREKTIGINI GOSTERIYOR. EN ZENGIN MUSTERI SEGMENTI OLAN “ASPIRATIONAL LUXURY” KATEGORISI DISINDAKI MUSTERILER, MARKA WEB SITELERINI YALNIZCA ULUSLARARASI MARKALARA ERISMEK (%20) VEYA DAHA GENIS URUN YELPAZESINI KESFETMEK (%20) ICIN KULLANIYOR. GENC KUSAKLAR CEVRIM ICI KANALLARI ONCEKI KUSAKLARA GORE DAHA COK TERCIH EDIYOR: Z KUSAGININ %17’SI LUKSTE ONLINE ALISVERISE YONELIRKEN, BABY BOOMER’LARDA BU ORAN %10. DIGER TARAFTAN, Z KUSAGININ %41’I ONLINE VE OFFLINE KANALLARI BIRLESTIRMEYE DAHA COK ILGI DUYARKEN, BABY BOOMER’LARDA BU ORAN %24’LERI BULUYOR.

EY TURKIYE SIRKET ORTAGI, TUKETICI URUNLERI VE PERAKENDE SEKTOR LIDERI KAAN BIRDAL KONUYLA ILGILI SU DEGERLENDIRMELERDE BULUNDU:

`DEGISEN VE DONUSEN TUKETICI ALISKANLIKLARI, KURESEL BELIRSIZLIKLER, GUMRUK DUZENLEMELERI VE EK VERGILER GIBI TICARETI ETKILEYEN FAKTORLER, LUKS MARKALAR ICIN STRATEJIK KARAR ALMA BASKISI YARATAN BIR ORTAM OLUSTURUYOR. MARKALAR, LUKS TANIMINI MUHAFAZA ETMEK ICIN SON YILLARDA FIYATLARINI ARTIRMIS DURUMDAYDI ANCAK ARTIK BIR URUNU KOLAYLIKLA SATIN ALABILECEK DURUMDA OLAN TUKETICILER BILE URUNUN GERCEKTEN BUNA DEGIP DEGMEDIGINI SORGULUYOR. LUKS SEKTORU, BIR SUREDIR DEVAM EDEN DUSUSU YAVASLATMAK ICIN YENI DUZENE UYUM SAGLAMAK GEREKTIGININ FARKINDA OLMALI VE STRATEJILERINI YENIDEN GOZDEN GECIRMELI. BU ARASTIRMA, TUKETICI DAVRANISLARI VE BEKLENTILERINI ANALIZ EDEREK, LUKS MUSTERILERIN GERCEKTEN NE ISTEDIGINI ORTAYA KOYMAYI AMACLIYOR. RAPOR SONUCLARINA GORE, LUKS MARKALAR DAHA ANLAMLI VE KISISELLESTIRILMIS DENEYIMLER SUNARAK SADAKATI VE BUYUMEYI BERABERINDE GETIREBILIR. LUKS GIYIMDE KIRALAMA VE IKINCI EL GIBI SURDURULEBILIRLIK ODAKLI ALTERNATIFLER BIR YANDAN CEVRESEL DUYARLILIGI ARTIRIRKEN DIGER YANDAN DA YENI NESIL TUKETICILERIN DEGER ALGISIYLA PARALEL BIR COZUM OLUSTURUYOR.

ILGILI ARASTIRMANIN TAMAMINA EY INTERNET SITESI UZERINDEN ULASILABILIR.



***



EY HAKKINDA

DUNYA CAPINDA 150’DEN FAZLA ULKEDE DANISMANLIK, DENETIM, GUVENCE, KURUMSAL FINANSMAN, STRATEJI VE VERGI ALANLARINDA COZUMLER SUNAN EY (ERNST & YOUNG), SUNDUGU HIZMET KALITESIYLE FINANSAL PIYASALARDA VE DUNYA GENELINDE FAALIYET GOSTERDIGI TUM EKONOMILERDE GUVEN OLUSTURULMASINA KATKI SAGLIYOR. PROFESYONEL EKIPLERI, UZUN YILLARA DAYANAN DENEYIMI, SAHIP OLDUGU TEKNOLOJI, VERI VE ALTYAPI SAYESINDE SIRKETLERIN GELISMESINE VE DONUSMESINE DESTEK OLUYOR.



SIRKETLER, CALISANLAR VE TOPLUM ICIN UZUN VADELI DEGER YARATMAYI AMACLAYAN EY, AYNI ZAMANDA DAHA IYI BIR CALISMA DUNYASI OLUSTURMAYI HEDEFLIYOR. BAGIMSIZ DENETIM, GUVENCE, DANISMANLIK, HUKUK, KURUMSAL FINANSMAN, STRATEJI, TEKNOLOJI VE VERGI HIZMETLERININ YANI SIRA BIRCOK SEKTORDE IS DUNYASININ KARSILASTIGI FINANSAL VE OPERASYONEL VERIMSIZLIKLERE KARSI YENI COZUMLER VE DONUSUM YOLLARI BULMAK ADINA EN DOGRU SORULARI SORARAK EN DOGRU CEVAPLARI ARIYOR.



EY ADI KURESEL BIR ORGANIZASYONU TEMSIL EDER VE ERNST&YOUNG GLOBAL LIMITED’IN, HER BIRI AYRI BIRER TUZEL KISILIGE SAHIP OLAN BIR VEYA DAHA FAZLA UYE FIRMASINI TEMSIL EDEBILIR. SINIRLI SORUMLU BIR BIRLESIK KRALLIK SIRKETI OLAN ERNST&YOUNG GLOBAL LIMITED MUSTERI HIZMETI SUNMAMAKTADIR.



DAHA FAZLA BILGI ICIN: EY.COM

Alternatif Bank Mobil’i
Hemen İndirin

Cep telefonu numaranızı yazın, Alternatif Bank Mobil uygulaması bir SMS ile cebinize gelsin.