TUKETICILERIN %95`I INDIRIM DONEMINDEN HABERDAR VE %70`I BU DONEMDE KESINLIKLE ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR-DORINSI

TUKETICILERIN %95`I INDIRIM DONEMINDEN HABERDAR VE %70`I BU DONEMDE KESINLIKLE ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR-DORINSIGHT ARASTIRMASI

KURULUSTAN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

TEKLIFIMGELSIN BUNYESINDEKI ARASTIRMA SIRKETI DORINSIGHT, KASIM INDIRIMLERINE OZEL BIR ARASTIRMA GERCEKLESTIRDI. BIN KISIYLE GERCEKLESTIRILEN “KASIM INDIRIMLERI ARASTIRMASI”, TUKETICI ALISKANLIKLARINDA KOKLU BIR DEGISIMI ORTAYA KOYUYOR. TUKETICILERIN YUZDE 68`I KENDINI “PLANLI DUSUNEN” OLARAK TANIMLARKEN, INDIRIM GOREN HER DORT KISIDEN BIRI URUNU SEPETE ATMAK YERINE ONCE “FIYAT GECMISINI” SORGULUYOR.

KASIM AYINDA MARKALARIN YOGUN ILETISIMLE DUYURDUGU INDIRIM DONEMLERI, ARTIK SADECE HEYECAN DEGIL, DERIN BIR ANALIZ SURECINI DE BERABERINDE GETIRIYOR. TEKLIFIMGELSIN BUNYESINDEKI ARASTIRMA SIRKETI DORINSIGHT TARAFINDAN YAPILAN ARASTIRMA SONUCLARINA GORE, TURKIYE`DEKI TUKETICILER ARTIK REKLAMLARIN BUYUSUNE KAPILIP ANLIK KARARLAR VERMEK YERINE, BIRER “FIYAT DEDEKTIFI” GIBI DAVRANIYOR.

IKI ASAMALI OLARAK GERCEKLESTIRILEN ARASTIRMA, TUKETICILERIN HEM ANLIK DAVRANISLARINI HEM DE ALISVERIS ONCESI BEKLENTILERINI YANSITIYOR. VERILERE GORE TUKETICILERIN YUZDE 95`I INDIRIM DONEMINDEN HABERDAR VE YUZDE 70`I BU DONEMDE KESINLIKLE ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR. ALISVERIS LISTELERINDE GIYIM, KISISEL BAKIM VE TEKNOLOJI ONE CIKARKEN, KATILIMCILARIN YUZDE 40`I BU DONEMDE 3 BIN ILA 10 BIN TL ARASINDA HARCAMA YAPMAYI ONGORUYOR. ODEMELERDE KREDI KARTI VE TAKSIT SECENEGI BELIRLEYICI OLURKEN, TUKETICILERIN YUZDE 66`SI INDIRIMLERI “IHTIYACLARINI KARSILAMA” FIRSATI OLARAK DEGERLENDIRIYOR.

DUYGULAR DEGIL, MATEMATIK KONUSUYOR
ARASTIRMA SONUCLARINA GORE KATILIMCILARIN SADECE YUZDE 13`U INDIRIM GORDUGUNDE `KACMAZ BU FIRSAT` DIYEREK ANINDA SATIN ALMA REFLEKSI GOSTERIYOR. GERIYE KALAN BUYUK COGUNLUK (%87) ISE YA FIYAT GECMISINI KONTROL EDIYOR YA FAVORILERE EKLEYIP BEKLIYOR YA DA CEVRESINE DANISIYOR.

TUKETICILERIN YUZDE 25`I BU DONEMDE KENDINI NE HEYECANLI NE DE STRESLI, SADECE “DUSUNCELI VE ANALITIK” HISSEDIYOR. INSANLAR YENI URUN KESFETMEK VEYA “ALISVERIS TERAPISI” YAPMAK ICIN DEGIL, “PLANLADIKLARI URUNLER UYGUN FIYATA ALMAK (%39)” ICIN ALISVERIS YAPIYOR.

Z KUSAGI ERKEKLERI: HÂLÂ EN HIZLI TETIKCILER
GENEL TABLO PLANLI ALISVERISI ISARET ETSE DE 18-24 YAS ARASI, DUSUK GELIRLI (DE SOSYO-EKONOMIK GRUBUNDAKI) ERKEKLER BU TABLONUN ISTISNASI. BU GRUBUN YUZDE 36.6`SI BANKA KAMPANYALARINDAN “COK ETKILENDIGINI” BELIRTIYOR. INDIRIM GORDUGUNDE “DIREKT SATIN ALIRIM” DIYENLERIN ORANI BU GRUPTA YUZDE 29.3 ILE GENEL ORTALAMANIN IKI KATINA CIKIYOR. MARKALAR ICIN “DURTUSEL SATISIN” HÂLÂ CANLI OLDUGU GRUP BU.

KADINLAR VE AB GRUBU: IKNA EDILMESI EN ZOR KITLE
OZELLIKLE 25-34 YAS ARASI, AB GRUBU (UST GELIR) KADIN TUKETICILER, MARKALAR ICIN EN ZORLU SINAVI OLUSTURUYOR. BU KITLEDE KENDINI “PLANLI” OLARAK TANIMLAYANLARIN ORANI YUKSEK OLSA DA MARKALARIN SUNDUGU KAMPANYALARI “YETERSIZ” BULMA ORANLARI DA ZIRVEDE (%34). BU GRUP, “SADECE IHTIYACIM VARSA ALIRIM” DIYEREK PROMOSYON TUZAGINA EN AZ DUSEN GRUPOLARAK ONE CIKIYOR.

CINSIYET BAZLI KESKIN AYRIM
ARASTIRMA SONUCLARINA GORE, ALISVERIS TERCIHLERI CINSIYETE GORE DE BELIRGIN FARKLILIKLAR GOSTERIYOR. KADINLAR EN COK MODA/GIYIM (%33) VE KOZMETIK (%20) KATEGORILERINE ODAKLANIYOR. AYRICA, KADINLAR “PLANLI ALISVERIS (%44)” VE “STOK YAPMA (%9.3)” KONULARINDA ERKEKLERE GORE COK DAHA DISIPLINLI VE GELECEGE DONUK HAREKET EDIYOR. ERKEKLER ISE ACIK ARA FARKLA TEKNOLOJI/ELEKTRONIK (%30) VE ARDINDAN MODA/GIYIM (%22) KATEGORILERINI TERCIH EDIYOR. AYNI ZAMANDA “ANLIK FIRSATLARI DEGERLENDIRME (%20)” KONUSUNDA KADINLARDAN (%14) DAHA DURTUSEL VE HIZLI AKSIYON ALIYOR.

STOK YAPMAK EKONOMIK BIR TERCIH
INDIRIM DONEMINDE GIDA, TEMIZLIK VE BENZERI URUNLERDE “STOK YAPMAK” EN COK ALT-ORTA GELIR GRUPLARI OLAN DE (%29) VE C1 (%27) SEGMENTLERINDE GORULUYOR. UST GELIR GRUBU (AB) STOKLAMAKTAN ZIYADE SECICI ALISVERIS YAPIYOR.

OTE YANDAN BANKA KAMPANYALARINI “YETERSIZ” BULAN EN BUYUK KITLE, EN YUKSEK GELIR GRUBU OLAN AB GRUBU (%30).

BANKA KAMPANYALARI: KRITIK AMA YETERSIZ
ARASTIRMANIN EN DIKKAT CEKICI FINANSAL VERISI BANKALARLA ILGILI. TUKETICILERIN ALISVERIS KARARLARINI YUZDE 55 ORANINDA ETKILEYEN BANKA KAMPANYALARI (TAKSIT, PUAN, IADE), TATMIN YARATMAKTA ZORLANIYOR. TUKETICILERIN YUZDE 70`E YAKINI BANKA KAMPANYALARINI “YETERSIZ” VEYA SADECE “KISMEN YETERLI” BULUYOR. OZELLIKLE ERKEK TUKETICILER FINANSAL TESVIKLERE DAHA DUYARLI OLMASINA RAGMEN, BEKLENTILERININ KARSILANMADIGINI BELIRTIYOR.

LOJISTIKTE BEKLENTI FARKLILIGI: HIZ MI, KALITE MI?
TESLIMAT BEKLENTILERI SES GRUPLARINA GORE KESKIN BIR SEKILDE AYRISIYOR. AB GRUBU, KARGO HIZINA EN AZ ONEM VEREN (%4) GRUP. ONCELIKLERI URUNUN ORIJINALLIGI VE SORUNSUZ TESLIMAT DENEYIMI. ORTA GELIR VE DUSUK GELIR GRUPLARI (C1 VE DE), GUNLUK HAYATIN AKISI ICINDE HIZA ODAKLANIYOR. BU GRUPLAR, KARGO HIZINI AB GRUBUNA KIYASLA 2,5 KAT DAHA FAZLA ONEMSIYOR.

NAKIT ODEME TERCIHI GUCUNU KORUYOR
DIJITALLESMEYE RAGMEN ODEME ALISKANLIKLARINDA NAKIT VE KAPIDA ODEME SECENEGI YUZDE 48 GIBI YUKSEK BIR ORANDA TERCIH EDILIYOR. BU DURUM, TUKETICININ URUNU GORMEDEN ODEME YAPMA KONUSUNDAKI CEKINCESININ DEVAM ETTIGINI GOSTERIYOR. TUKETICILERIN YUZDE 49`U ALISVERIS ICIN INDIRIMLERIN RESMEN BASLADIGI HAFTAYI BEKLERKEN, SADECE YUZDE 18`I STOK SORUNU YASAMAMAK ADINA ERKEN ALISVERIS YAPMAYI PLANLIYOR.

“TUKETICI, SEFFAFLIK, GERCEK FIYAT TAKIBI VE KISISELLESTIRILMIS FINANSAL COZUMLER BEKLIYOR”
ARASTIRMA SONUCUNU YORUMLAYAN DORINSIGHT KIDEMLI PROJE MUDURU CAGDAS MERT, SUNLARI SOYLEDI: “ARASTIRMA SONUCLARI GOSTERIYOR KI, ‘YUZDE 50 INDIRIM` GIBI KLASIK SOYLEMLER ARTIK TUKETICIDE KARSILIK BULMUYOR. TUKETICI; SEFFAFLIK, GERCEK FIYAT TAKIBI VE KISISELLESTIRILMIS FINANSAL COZUMLER (EK TAKSIT, ANINDA NAKIT IADE) BEKLIYOR. MARKALARIN VE BANKALARIN, ‘SEPET SAKLAYAN (%12)` OLARAK ADLANDIRILAN VE KARAR VERMEKTE ZORLANAN KITLEYI HAREKETE GECIRMEK ICIN ACILIYET HISSI YARATMAK YERINE GUVEN VERMESI GEREKEN BIR DONEME GIRILDI. BU ARASTIRMA, KASIM INDIRIMLERI DONEMININ TUKETICILER NEZDINDE ARTIK DUYGUSAL BIR ALISVERIS SOLENI OLMAKTAN CIKIP, TAMAMEN RASYONEL BIR IHTIYAC YONETIMI SURECINE EVRILDIGINI GOSTERIYOR. VERILER, INDIRIM CILGINLIGI KAVRAMININ YERINI; FIYAT GECMISINI SORGULAYAN, KAMPANYALARI TITIZLIKLE MATEMATIKSEL SUZGECTEN GECIREN VE DURTUSEL KARARLAR YERINE PLANLI HAREKET EDEN SON DERECE BILINCLI BIR TUKETICI PROFILINE BIRAKTIGINI ORTAYA KOYUYOR. ORTAYA CIKAN BU TABLO, KASIM DONEMININ ARTIK MARKALARIN YONLENDIRDIGI BIR KAMPANYA SEZONU OLMAKTAN ZIYADE, TUKETICILERIN KENDI EKONOMIK GERCEKLIKLERI VE DIJITAL YETKINLIKLERIYLE YONETTIKLERI STRATEJIK BIR SATIN ALMA TAKVIMI OLARAK KONUMLANDIGINI KANITLIYOR.”

DORINSIGHT TARAFINDAN 17-21 KASIM TARIHLERI ARASINDA ONLINE OLARAK GERCEKLESTIRILEN ARASTIRMAYA, TURKIYE TEMSILI ABC1C2DE SOSYO-EKONOMIK SEGMENTE MENSUP BIN KISI KATILDI.

Alternatif Bank Mobil’i
Hemen İndirin

Cep telefonu numaranızı yazın, Alternatif Bank Mobil uygulaması bir SMS ile cebinize gelsin.